Funcţionarii învaţă limbajul mimico-gestual

Data publicării:
GHISEU SURDO MUTI
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Premieră la ghişeele Primăriei din Cluj-Napoca. Funcţionarii publici sunt primii din cadrul unei istituţii din Transilvania care au învăţat limbajul mimico-gestual, pentru a putea să îi ajute de cei cu deficienţe de auz.

"Este foarte important ca persoanele din instituţiile publice să cunoască limbajul mimico-gestual, deoarece persoanele surde care vin la primărie cu problemele lor, pentru a fi rezolvate, este nevoie de comunicare", a spus Gelu Bogdan, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Interpreților Autorizați în Limbaj Mimico-Gestual.

Angajaţii primăriei comunicau până acum doar în scris cu persoanele cu deficienţe de auz care veneau la ghişee.

"Cursul nostru a avut 60 de ore şi mie personal nu mi-a părut foarte greu, având în vedere că mi-a plăcut destul de tare să învăţ. Au exact aceleaşi probleme ca şi noi: cereri de parcare, certificate de urbanism, tot ce se depune la registratură, la fel depun şi ei şi cu cât reuşim să comunicăm mai uşor, cu atât îi putem ajuta mai mult", a afirmat Diana Barbu, funcţionar public la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor.

Cursurile au fost organizate la recomandarea Ministerului Muncii.

"În acest prim curs au fost incluse 20 de persoane. S-a mers pe ideea acoperirii personalului la ghişeele de relaţii directe cu publicul şi beneficiarii cursului au fost de la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, Registratura Primăriei, Direcţia de Evidenţă a Persoanei, Direcţia de Asistenţă Socială şi Direcţia de Taxe şi Impozite", a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.

"Au la fel de multe drepturi ca şi noi şi ar trebui să poată comunica ca şi noi, adică să nu vină tot timpul cu însoţitor", este părerea unui tânăr.

"Sigur că îi un lucru bun. Şi ei trebuie să comunice cu oamenii şi să facă când au o problemă ori ceva să vină", a afirmat şi o clujeancă.

Autorităţile locale intenţionează ca, în 10 ani, toţi cei 600 de angajaţi să devină interpreţi autorizaţi în limbajul mimico-gestual.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbarea uriaşă observată la Nicuşor Dan! Mulţi sunt îngrijoraţi, ce se întâmplă cu preşedintele este...
Digi FM
Delia, reacție după ce a fost criticată pentru felul în care a fost surprinsă la ceremonia de învestire a lui...
Pro FM
CRBL, adevărul despre divorțul de Elena Viscu: „Au existat încercări!” Care a fost momentul când au decis să...
Film Now
Puștiul fenomen din „Adolescence” a crescut considerabil în ultimele luni. Owen Cooper l-a depășit deja la...
Adevarul
American mutat la Brașov, uluit de prețurile din România: „Nu-mi vine să cred ce am cumpărat cu 45 de dolari”
Newsweek
Toți pensionarii au pierdut 140 de lei la pensie. Cum le-a băgat statul mâna în buzunar?
Digi FM
Interesul pentru prevenție este în creștere în România, însă adoptarea obiceiurilor zilnice necesită în...
Digi World
Sfârșitul Universului va veni mai devreme decât se prevedea, cred oamenii de știință olandezi
Digi Animal World
Ce a pățit un bărbat care aștepta la semafor pe un scuter? Imagini virale cu un câine care l-a „luat” prin...
Film Now
Pierce Brosnan și Helen Mirren, în primul lor film împreună, la 45 de ani de când împărțeau ecranul în „The...
UTV
Bianca Censori, din nou goală pe Instagram. Soția lui Kanye West, acuzată de „indecență publică”