Doi craioveni pasionaţi de Daciile vechi au recondiţionat un model din 1974

Data publicării:
dacia 1

Dacă tinerii de astăzi preferă maşinile scumpe, nostalgicii au rămas cu gândul tot la Daciile produse înainte de 1989, maşinile în jurul cărora circulă diferite legende, în mare parte negative. Pasionaţii maşinii româneşti cutreieră garajele vechi în căutarea unui exemplar care să fie recondiţionat. Este şi pasiunea unor craioveni care se laudă că au una dintre cele mai frumoase Dacii vechi din ţară.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Leonard Băndoi şi Ion Răducea sunt poliţişti şi împreună cu un mecanic împart aceeaşi pasiune pentru automobilul românesc. Aşa că au decis să caute un exemplar în stare bună pe care să-l recondiţioneze. Şi l-au găsit anul trecut, într-un garaj prăfuit în proprietatea unui tânăr care a dorit să vândă maşina tatălui său, o Dacia 1300 fabricată în 1974. S-au apucat de treabă şi au muncit timp de cinci luni.

Au găsit repede piese cu care să le înlocuiască pe cele deteriorate, la centrele de casare.

Maşina e toată originală, începând de la ştergătoare, parbriz, inclusiv lamelele de cauciuc”, a spus Ion Răducea.

Piesa de rezistenţă a maşinii, cu care se pot laudă foarte puţini colecţionari din ţară, este un jurnal de bord în care primul proprietar şi-a notat absolut toate datele despre aceasta, inclusiv data când alimenta sau numărul de kilometri parcurşi.

Se referă la alimentările cu benzină, schimburile de ulei, schimburile de piese care s-au făcut la maşină în timp, cu data exactă. Ba mai mult, există situaţii în care avem menţionat aici şi preţul benzinei şi preţul pieselor şi cred că, până la urmă, un astfel de document pentru o maşină recondiţionată este absolut inedit”, spune Leonard Băndoi.

Pentru ca maşina să fie specială, numărul de înmatriculare este 74 UAP, ce arată anul fabricaţiei şi iniţialele de la Uzina Auto Piteşti. Deşi proprietarii au investit în maşină 7000 de lei şi le-a fost oferită suma de 6500 de euro în schimbul automobilului, spun că nu au de gând să o vândă.


Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prețul prohibit al mașinii cu care s-a plimbat Andrew Tate prin București, după întoarcerea în România
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Pro FM
Rita Ora, adevărul despre mariajul cu Taika Waititi: „Ne-am căsătorit dintr-un singur motiv”
Film Now
Macaulay Culkin a câștigat milioane de dolari încă din copilărie, dar nu știe să conducă. Brenda Song l-a dat...
Adevarul
Rivalii chinezi ar putea îngropa Tesla. O nouă tehnologie de încărcare a companiei chineze BYD oferă o...
Newsweek
Șeful Casei de Pensii, anunț despre creșterea pensiilor din toamnă. „Majorările să fie sustenabile”
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Fiul lui Robert De Niro s-a transformat radical. Aaron Kendrick, surprins de paparazzi cu părul roz și tocuri
UTV
Mădălina Ghenea a defilat în lenjerie intimă pe străzile din New York. Actrița a întors toate privirile