Lucrări reluate la Autostrada Transilvania, în Bihor. Constructorii se organizează în apropiere de Biharia

Data actualizării: Data publicării:
autostrada santier A3 Biharia5

Se lucrează din nou pe o porțiune din Bihor a autostrăzii Transilvania. Consorţiul de firme care a câştigat licitaţia pentru tronsonul Borş-Biharia îşi organizează în aceste zile şantierul. Utilajele nivelează pământul şi sunt construite drumurile de acces. Segmentul de aproximativ 5 kilometri care va ajunge la granița cu Ungaria trebuie să fie gata până la sfârșitul acestui an.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Bucata de autostradă dintre localitățile Biharia și Borş are o lungime de 5,35 kilometri, iar realizarea ei va costa 29 de milioane de euro. Deşi tronsonul se află în faza de proiectare, constructorul a început deja pregătirea şantierului.

"În zonă au fost mobilizate mai multe utilaje. Acestea nivelează terenul şi pregătesc spaţiul unde vor fi depozitate materialele de construcţie. De asemenea, în această perioadă sunt create drumurile tehnologice de acces ce vor fi folosite de muncitori şi utilaje. Acestea se construiesc în paralel cu viitoarea autostradă", a relatat Claudiu Mihuţ, jurnalist Digi24 Oradea.

Constructorul susține că autoritățile i-au transmis că trebuie să termine lucrările în acest an.

"Noi am primit un mesaj din partea companiei (CNAIR - n.n.) şi a ministerului (Transporturilor - n.n.) că ar trebui să îl finalizăm anul acesta", a precizat Beniamin Rus, patronul firmei de construcţii.

Pentru aceasta, termenul de elaborare a proiectului tehnic a fost redus de la 4 luni la o singură lună. După ce documentul va fi aprobat de compania de autostrăzi, se va stabili data de la care vor începe lucrările. Iar aceasta trebuie să fie cel târziu în aprilie, spune patronul firmei de construcții.

"Dacă nu încep, este compromisă finalizarea proiectului anul acesta. Pentru un anumit sortiment avem nevoie de 500 de maşini în fiecare zi. 10.000 de tone pe zi şi asta pe o perioadă de două luni şi jumătate", a detaliat Beniamin Rus.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Dacă șoferii au păreri împărțite în legătură cu terminarea în acest an a lucrărilor...

"- Credeţi că va fi autostradă?
- Nu va fi!
- S-au reluat totuşi lucrările.
- Nu se vede nimic, când va fi gata o să cred."

"- Să sperăm că până la urmă tot va fi ceva, va fi făcut ceva.
- Altfel e greu cu restul drumurilor pe care le avem?
- Da, e foarte aglomerat."

...primarii localităţilor de lângă graniţa cu Ungaria sunt optimiști.

"Abia aştept, (autostrada - n.n.) este vitală pentru această zonă. Am înţeles că partea maghiară este cu autostrada la Berettyóújfalu. De acolo mai sunt 15 kilometri, se apropie de noi. Trebuie să facem şi noi", consideră Geza Batori, primarul comunei Borş.

Iniţial, de realizarea porţiunii din Bihor a autostrăzii Transilvania s-au ocupat americanii de la Bechtel. După ce au realizat jumătate din lucrări, contractul a fost reziliat, iar în 2015 a fost desemnat ca executant consorţiul condus de compania spaniolă Corsan. Pentru 701 milioane de lei, constructorii se angajau să finalizeze tronsonul de 64 de kilometri într-o perioadă de doi ani. Însă, în 2016 spaniolii au cerut rezilierea contractului.

Anul trecut, CNAIR a scos din nou la licitaţie cele trei loturi, iar cel dintre Biharia și Borș a fost câştigat de un consorţiu condus de omul de afaceri orădean Beniamin Rus.

În cazul celorlalte două tronsoane, licitaţiile au fost contestate, iar CNAIR trebuie să reanalizeze ofertele depuse.

Reporter: Claudiu Mihuţ
Operator: Ticu Gheorghiţă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Banii pe care românii nu au voie să îi țină! Au la dispoziție 10 zile să îi predea, altfel riscă 3 luni de...
Digi FM
Sociologul Gelu Duminică, revoltat de un subiect de la Evaluarea Națională: „M-a dezgustat lipsa de...
Pro FM
Lora, emoționată să fie nașă de cununie pentru sora soțului ei: "Familia care m-a ales și pe care am ales-o...
Film Now
Cum arată astăzi Penny din „The Big Bang Theory”. Kaley Cuoco are 39 de ani și este mama unei fetițe
Adevarul
Rusia se pregătește deja pentru următorul război. Vestul visează la o pace în Ucraina care nu va veni...
Newsweek
Ce a aflat ministrul Muncii la inspecția de la Casa de Pensii? Merge softul? Când cresc pensiile?
Digi FM
O femeie care a vizitat parcul de distracții Disney, revoltată după ce un angajat i-a spus că este îmbrăcată...
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Momentul când un șoim atacă o vulpe pe o plajă din din California. Imaginile sunt virale
Film Now
Filmul care i-a adus cei mai mulți bani lui Arnold Schwarzenegger: „Ne-am dus direct la bancă”
UTV
Andreea Bălan și Victor Cornea au ales locația pentru nuntă: „Le-a plăcut foarte mult!”