Sute de protestatari pe DN76, şoseaua-şantier din Bihor

Data publicării:
protest DN76 1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

S-a circulat cu viteza melcului miercuri pe drumul național 76 între Beiuș și Ștei. Sătui de promisiuni, locuitorii din zonă cer repararea drumului ce leagă Oradea de Deva și demisia conducerii CNADNR.

"Nu se mai poate continua așa! De zece ani ajunge, este suficient, deja este prea mult. Facem aceste mitinguri deoarece în zona asta se poate vorbi chiar de subminarea economiei. Au plecat investitorii, alții nu au mai venit. Sunt firme mari care au avut parcuri auto de 1000 de camioane; azi mai sunt funcționale mai puțin de jumătate. Au fost firme cu 1000 de salariați - s-au închis și au plecat. Toate din cauza drumului", atrage atenţia Dan Popa, organizatorul protestului.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

"Vina este împărțită: 80% CNADNR, 20% la constructori! Contractul a a fost licitat în 2008, s-a semnat în 2012, începerea lucrărilor abia în 2014 - înseamnă 6 ani în care s-au făcut doar hârtii. CNADNR nu a plătit un leu, nu a recepționat o lucrare. Primele lucrări pe 2014 au fost platite în decembrie 2015. Anul ăsta nu s-au început, fiindcă nu s-au rezolvat problema plății pentru lucrările făcute pe 2015", spune Ovidiu Pîlea, constructor subantreprenor.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Oamenii spun că drumul aflat în șantier de mai mulți ani este un pericol și o rușine națională.

"Nu mai suportăm. domnule! Nu se poate așa ceva, trebuie să facem ceva - dacă stăm acasă nu se întâmplă nimic! Trebuie să ieșim!"

"Facturi de 38 și 40 de milioane în service din cauza drumului, că ne distruge mașinile. Și nu le plătește nimeni și nu-i interesează, dar vor taxe și impozite - taxă în benzină, rovinete, tot și ce fac? Își bat joc de noi!"

"S-au întrerupt lucrările. De ce? Ori nu au avut fonduri firmele, e o bănuială, ori nu au fost capabile și au fost firme-fantomă venite din partea asta, de la Guvern, nu?"



Din cauza stării proaste a drumului, traficul a devenit un coşmar.

"Nu e permis să trezești un copil la ora 6 să ajungă la 8 fără un sfert la Beiuș, cu toate că aproape toate școlile au mijloace de transport", este de părere Petru Mlendea Calus, primarul ales al Beiușului.

Când vine vorba de termene concrete, autoritățile nu pot spune cu precizie dacă șoseaua va fi circulabilă în 2016.

"- Dar există speranțe ca acel drum să fie finalizat vreodată?
- Teoretic, da! Odată și odată, vorba poveștilor. Copiii copiilor noștri vor prinde acel drum făcut", a declarat Claudiu Pop, prefectul de Bihor.



Construit între 1959-1961 pentru vehicule de 7,5 tone, DN76 are o fundaţie între 20 şi 80 centimetri, plus asfalt de 20 de centimetri, insuficient pentru camioanele de azi ce cântăresc 40 de tone. Reabilitarea DN76 ar fi costat 98,2 milioane de euro, din fonduri nerambursabile. CNADNR a renunţat însă la 30,79 milioane de euro contractaţi iniţial pentru reabilitarea tronsonului Oradea-Beiuş, urmând să realizeze reciclarea in situ a asfaltului cu 9 milioane de euro din bugetul companiei.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves | Imagini din dronă: Sebastian Nerău

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum se împarte moștenirea dacă părinții nu au lăsat testament. Reguli și excepții
Digi FM
Durerea unei prietene a papei Francisc. O călugăriță apropiată acestuia, lăsată să încalce protocolul și să...
Pro FM
Cine este Mary Austin, care a fost la un pas de a se căsători cu Freddie Mercury și care a moștenit o mare...
Film Now
Al Pacino, deținător al „triplei coroane” a actoriei, împlineşte 85 de ani. „Am fost un tip destul de norocos...
Adevarul
Catinca Roman, după ce fiica sa a devastat un apartament în care stătea în chirie: „Își asumă, cred că a...
Newsweek
Pensionarii rămân cu bani mai mulți la pensie. S-a dat Ordinul care taie debitele dintr-o semnătură
Digi FM
"L-am strigat pe nume, dar nu mi-a răspuns. Atunci am ştiut că nu mai era nimic de făcut". Medicul papei...
Digi World
Ce este memoria falsă. Cum își „inventează” creierul amintiri
Digi Animal World
Momentul când o familie din India s-a trezit un leu în bucătărie: „Ne așteptăm să vedem un păianjen în colț...
Film Now
George Clooney, în direct la tv, după ce internetul l-a criticat fără milă pentru noua lui culoare de păr...
UTV
Lidia Buble și Horațiu Nicolau, escapadă de Paște în Caraibe: „În habitatul meu natural”