Bani pentru fier vechi, primiți doar prin cont bancar
Te-ar putea interesa și:
Dacă ordonanţa va fi aprobată, oricine duce la centrele de reciclare câteva kilograme de fier trebuie să aibă un cont bancar ca să poată încasa contravaloarea acestora. Mai mult, proiectul legislativ prevede amenzi drastice pentru administratorii centrelor care plătesc cu bani gheaţă pe cei care vin să le vândă fierul.
Guvernanţii spun că astfel vor să descurajeze furturile de fier vechi, din infrastructura de energie, petrol, gaze, comunicaţii, apă, canalizare şi altele sectoare de utilitate publică, după ce, în 2011 au adoptat o ordonanță de guvern, devenită recent lege, prin care se interzice achiziționarea de metale feroase și neferoase din infrastructura feroviară.
Patronii marilor centre de colectare spun, însă, că ordonanţa ar încuraja comerţul la negru cu fier vechi, pentru că atât persoanele care adună fier vechi , cât şi administratorii micilor firme de colectare vor face tranzacţii fără acte, ca să nu se mai complice cu viramente bancare.
Ordonanţa propusă de Executiv prevede amenzi de până la 50.000 de lei pentru administatorii centrelor de colectare a fierului vechi care îi vor plăti în numerar pe cei care le aduc marfă.
„Pentru 60 de lei să mă duc la bancă să le pun bani pe card? Şi credeţi că ăştia care trăiesc din fier vechi au ei cum să facă cont?”, spune Doina Manea, administrator al unui centru de colectare.
„O să ne adaptăm, dar afacerea merge prost şi dacă nu mai vin clienţi o să închidem, că nu mai merită”, explică Sorin Ştefan, tot administrator al unei astfel de afaceri.
„Dacă această ordonanţă va intra în vigoare vor scădea mult vânzările de fier vechi de la populaţie, iar firmele vor fi în dificultate”, este de părere Edith Koronca, reprezentant al unei firme de reciclare fier vechi.
Mai mult, administratorii firmelor care cumpără fier vechi ei ar putea fi obligaţi să reţină şi datele personale ale clienţilor.
„Firmele mari din asociaţia noastră sunt sufocate şi declară în scris că preferă să renunţe la activitate decât să mai răspundă prin efectuarea unor acte şi documente”, a declarat Gheorghe Dumitru, preşedintele Organizaţiei Patronale şi Profesionale REMAT România.
Prin aceaste noi reguli, Guvernul vrea să descurajeze furturile de instalaţii de cale ferată, de cabluri electrice sau de pe fostele platforme industriale. Asta, în condiţiile în care poliţiştii din Braşov anchetează săptămânal 3-4 cazuri de furt de fier vechi.
„Se fură capace de canal. Se fură de pe fostele platforme Rulmentul şi Tractorul. De acolo fură mai ales persoane cu condiţie socialaă precară / o astfel de ordonanţă ne-ar ajuta foarte mult”, Liviu Naghi, purtător de cuvânt IPJ Braşov.
Guvernul a interzis, în luna martie a anului 2011, firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Președintele Traian Băsescu a promulgat, în februarie, legea prin care se interzice achiziționarea de metalelor feroase sau neferose folosite în activitatea feroviară. Nivelul amenzilor pentru încălcarea prevederilor se ridică la sume cuprinse între 20.000 și 40.000 de lei.
Timp de doi an de la intrarea în vigoare a legii promulgate de președintele Traian Băsescu este interzisă achiziționarea de la persoanele fizice a metalelor feroase și neferoase și a aliajelor acestora, utilizate de în activitatea feroviară. Este vorba de șine de cale ferată, piese ale aparatelor de cale, material mărunt de cale, contrașine, eclise, părți componente ale instaliilor de siguranța circulației, cabluri de semnalizrae și telecomunicații feroviare, componente ale instațiilor de electrificare feroviare sau componente ale materialului rulant.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.