Contractele pentru diametrala Buzeşti - Uranus şi Pasajul Ciurel, analizate într-un nou dosar de corupţie. Vizaţi: doi directori din Primăria Capitalei

Data publicării:
primaria capitalei

Procurorii Direcţiei Naţionale de Anticorupţie au ajuns miercuri şi la Primăria Capitalei, cu o anchetă care ar viza doi directori ai primăriei. Ambii ar fi suspectaţi în acest caz de fapte de corupţie, mai exact de acordare de contracte fără respectarea legilor, potrivit unor surse judiciare. Cei doi - Mădălin Dumitru şi Ion Dedu - au venit la Primăria Capitalei în 2008, iar de atunci s-au ocupat de o serie de proiecte demarate de primărie care au stârnit controverse. Este vorba despre tronsonul Buzeşti - Uranus şi despre Pasajul Ciurel, proiecte care costă Primăria circa 150 de milioane de euro.

Surse judiciare spun că Mădălin Dumitru, director al Direcţiei de Infrastructură, şi Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi, ambii de la Primăria Capitalei, ar fi suspectaţi de fapte de corupţie săvârşite între anii 2011 şi 2014. Cei doi ar fi acordat preferenţial contracte mai multor firme pentru diferite lucrări.

Miercuri, anchetatorii au făcut percheziţii la locuinţa lui Mădălin Dumitru, dar şi la alte adrese din Bucureşti şi din Ilfov. Sunt verificate firmele care au derulat sau derulează contracte cu Primăria Capitalei, întrucât există suspiciuni că o serie de lucrări de infrastructură ar fi fost supraevaluate. Ancheta ar viza-o şi pe soţia lui Mădălin Dumitru. Potrivit propriei declaraţii de avere, directorul infrastructurii de la Primăria Generală deţine o avere considerabilă - are două terenuri intravilane, trei apartamente şi două case în Bucureşti şi Ilfov.

În ultimii ani, marile proiecte de infrastructură ale Primăriei conduse de edilul Sorin Oprescu au fost înconjurate de controverse. Construcţia diametralei Buzeşti - Berzei - Uranus este unul dintre aceste proiecte. Pentru realizarea şoselei a fost necesară demolarea unor clădiri de patrimoniu şi a Halei Matache, monument istoric. Unele organizaţii au acuzat primăria de demolări ilegale, iar cazul a ajuns şi la Tribunalul Bucureşti, care a suspendat planurile urbanistice ale traseului şoselei.

Construcţia pasajului subteran de la Ciurel, parte a drumului expres spre Autostrada Bucureşti - Piteşti, este un alt proiect controversat. Lucrările au început în 2010 dar, din lipsă de fonduri, au stagnat. În 2013, un grup de proprietari afectaţi de construcţia pasajului au reuşit să obţină în instanţă anularea autorizaţiei de construcţie, dar Primăria Capitalei a emis ulterior o nouă autorizaţie.

La momentul respectiv, Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi de la Primăria Capitalei, spunea că decizia tribunalului nu va afecta proiectul şi că lucrările vor reîncepe de îndată ce vor fi găsiţi bani pentru lucrări.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri