Premierul Marcel Ciolacu s-a lăudat că elimină 200 de mii de posturi la stat, doar că cea mai mare parte dintre aceste posturi vacante se află în instituțiile care țin de buna funcționare a statului. Este vorba de instituții care s-au plâns de-a lungul timpul de lipsă de personal și care acum ar trebui să renunțe la posturile în care nu s-au făcut angajări. Potrivit unui document obținut și analizat de Digi24, peste 85 de mii de posturi vacante sunt în Curțile de justiție, ANAF, Sănătate, Educație și Apărare.
Mai mult, peste 30 de mii de posturi vacante sunt în instituțiile care se finanțează din venituri proprii, adică nu din banii statului. Iar aici intră unități sanitare, facultăți și alte instituții precum RAR sau BNR.
Situația posturilor vacante în instituții cheie ale statului: - Înalta Curte de Casație și Justiție – 1.266 posturi vacante - Ministerul Public – 1.332 - Ministerul Finanțelor – 3.186 posturi vacante - Ministerul Apărării Naționale – 23.523 - Ministerul Afacerilor Interne – 13.593 - Ministerul Educației – 5.727 - Ministerul Sănătății – 1.602 - Instituții finanțate din venituri proprii: unități sanitare finanțate din venituri proprii 15.000 unitățile de învățământ superior de stat 14.830 alte instituții 2.591 - Unități sanitare din rețeaua sanitară a autorităților locale: 34.065 - Învățământ preuniversitar: 939
De unde poate tăia Guvernul posturi vacante
Cele mai multe sunt în primării. Mai mult de jumătate din posturile care pot fi tăiate sunt în administrațiile locale, primării și consilii județene. - Autorități locale – 57.942 posturi vacante - Camera deputaților – 150 - Consiliul Concurenței – 200 - Ministerul Afacerilor Externe – 635 - Ministerul Dezvoltării – 159 - Ministerul Justiției – 412 - Ministerul Muncii – 547 - Ministerul Agriculturii – 494 - Ministerul Mediului – 735 - Ministerul Transporturilor – 250 - Ministerul Culturii – 161 - STS – 358 - SPP -166 - Ministerul Economiei – 341 - Academia Română – 503 - Ministerul Fondurilor Europene – 517 - Ministerul Familiei – 122
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.