Sute de mii de ouă contaminate cu o substanță toxică, retrase de pe piaţă
Data publicării:
Germania s-a mobilizat joi pentru a înăbuși din fașă o criză alimentară, retrăgând de pe piață sute de mii de ouă contaminate cu o substanță toxică, fipronil, și importate în principal din Olanda, relatează AFP, citată de News.ro.
FOTO: Getty Images
Lanțurile germane de supermarketuri, de la Lidl la Rewe, au pus capăt comercializării ouălor infectate.
Un sistem de codificare alfanumerică permite identificarea loturilor care trebuie retrase din rafturi. Consumatorii care au cumpărat ouă din loturile în cauză înainte ca ele să fie retrase de la vânzare sunt invitați să consulte portalul www.lebensmittelwarnung.de pentru a vedea dacă ele sunt sau nu sigure pentru consum.
O "conferință telefonică de criză" a avut loc joi între mai multe regiuni ale Germaniei și guvernul federal german, a anunțat ministrul agriculturii, Christian Schmidt (CSU), la radio. Acesta va susține joi seara un briefing de presă la Berlin, notează AFP.
Miercuri, organismul german KAT, care îi are printre membri pe principalii producători de ouă din Germania și din țările limitrofe, a anunțat că 100 de crescătorii din Olanda au utilizat substanța toxică și au trebuit închise, cărora li se adaugă patru în Germania și una în Belgia.
La originea acestei crize sunt crescătorii de păsări din Olanda care au recurs la Chickfriend, o societate specializată în eradicarea paraziților. Această societate ar fi utilizat un produs pe bază de plante, Dega 16, contaminat cu substanța activă din mai multe insecticide, fipronil, produs și de firma germană BASF.
Această moleculă, utilizată în mod obișnuit în produsele veterinare împotriva puricilor, acarienilor și căpușelor, este interzisă în tratarea animalelor destinate consumului, precum păsările.
În mare cantitate, fipronilul este considerat "moderat toxic" pentru om de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS). El este periculos pentru rinichi, ficat și tiroidă, a precizat organismul olandez însărcinat cu securitatea alimentară și sanitară, NVWA.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.