În general, copiii mai mari de doi ani îşi găsesc mai greu o familie adoptivă şi acumulează întârzieri în dezvoltare. Aşa că, părinţii adoptivi au nevoie de mai mult timp ca să înţeleagă problemele celui mic şi să îl ajute.
Până acum, după ce adoptau un copil care are cel puţin doi ani, mamele puteau să stea cu el acasă doar şase luni din momentul în care l-au primit în familie. Dacă modificarea Legii Adopţiei va fi aprobată, mamele care înfiază copii mai mari de doi ani ar putea primi un concediu de acomodare de un an, pentru a se obişnui cu cel mic. În toată această perioadă, ele vor primi lunar o indemnizație de 1 700 de lei din partea statului. Este un concediu de acomodare, care nu este plătit de patron. Banii vin din bugetul asigurărilor sociale. Concediul se acordă la cererea mamei, pe perioada pe care o doreşte mama.
Modificările aduse Legii Adopției au fost aprobate astăzi în comisia pentru muncă și protecție socială a Camerei Deputaților. Acum se așteaptă votul final în Camera Deputaților. În cazul familiilor care adoptă copii mai mici de doi ani, se aplică în continuare Legea în vigoare, adică indemnizaţia de creştere a copilului.
Subiect tabu înainte de anii 90, o problemă reală pentru românii care voiau să înfieze un copil dintr-un centru de plasament, adopţia a ajuns în atenţia guvernanţilor încă din septembrie anul trecut. Pentru că Legea era mult prea complicată, a fost schimbată aproape radical. În noua Lege, procedura va dura mai puţin timp, iar etapele adopţiei sunt mult mai clare.
Fiecare familie care doreşte să adopte un copil trebuie să urmeze cursuri la Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din judeţul de reşedinţă. După ce termină cursurile, familia primeşte un atestat care îi oferă dreptul să adopte un copil. Actul este valabil doi ani, dublu decât prevedea vechea Lege. A fost eliminată şi etapa de pregătire pentru persoanele cărora le-a expirat atestatul şi solicită obţinerea unuia nou.
Rata adopţiilor în România este destul de scăzută. În septembrie anul trecut erau 3.809 copii eligibili pentru adopţie, şi doar 1.698 de familii erau atestate pentru adopţie. Cât priveşte vârsta, erau 3.237 copii între doi şi 17 ani, arată statistica Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.