Jumătate dintre copiii din România, expuși sărăciei și excluderii sociale
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Gulliver/GettyImages
Aproape jumătate (49,2%) dintre copiii din România erau expuși, anul trecut, riscului sărăciei și excluziunii sociale, cel mai înalt procent din rândul statelor membre ale Uniunii Europene, și aproape dublu față de media de 26,4% înregistrată la nivelul UE, arată datele publicate luni de Eurostat.
Foto: Gulliver/GettyImages
La polul opus, țările UE unde copiii sunt cel mai puțin expuși riscului sărăciei și excluziunii sociale sunt Danemarca (13,8%), Finlanda (14,7%), Slovenia (14,9%) și Cehia (17,4%).
Conform datelor Eurostat citate de Agerpres, în anul 2016, aproximativ 24,8 milioane de copii cu vârsta cuprinsă între 0 și 17 ani din UE erau expuși riscului sărăciei și excluziunii sociale. În România, anul trecut un număr de aproximativ 1,8 milioane de copii erau expuși acestui risc, mai mulți decât cei 1,6 milioane de copii din Polonia aflați într-o situație similară.
În perioada 2010-2016, la nivelul Uniunii Europene, proporția copiilor expuși riscului sărăciei și excluziunii sociale a scăzut de la 27,5% în 2010 până la 26,4% în 2016. În rândul statelor membre s-au înregistrat evoluții contrastante.
În marea majoritate a statelor membre UE, proporția copiilor expuși acestui risc a scăzut între 2010 și 2016. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Letonia, de la 42,2% în 2010 la 24,7% în 2016, adică o scădere de 17,5 puncte procentuale. Alte reduceri semnificative s-au înregistrat în Polonia, scădere de 6,6 puncte procentuale, Irlanda, scădere de 5,3 puncte procentuale, Ungaria, scădere de 5,1 punct procentuale, Bulgaria, scădere de 4,2 puncte procentuale, și Lituania, scădere de 3,4 puncte procentuale.
În schimb, în câteva state membre, inclusiv în România, proporția copiilor expuși riscului sărăciei și excluziunii sociale a crescut între 2010 și 2016. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Grecia, de la 28,7% în 2010 până la 37,5% în 2016, adică o creștere de 8,8 puncte procentuale și Cipru, creștere de 7,8 puncte procentuale, urmate de Suedia, creștere de 5,4 puncte procentuale, și Italia, creștere de 1,1 puncte procentuale.
În România, proporția copiilor expuși riscului sărăciei și excluziunii sociale a crescut de la 48,1% în 2010 până la 49,2% în 2016, adică un avans de 1,1 puncte procentuale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.