Soluții britanice pentru criza parcărilor din Cluj-Napoca

Data publicării:
cluj napoca-1

Măsurile propuse de britanici ar trebui implementate până în anul 2020, în condițiile în care numărul mașinilor a crescut cu 17% în ultimii cinci ani.

De peste 60 de minute au nevoie şoferii din Cluj-Napoca pentru a găsi un loc de parcare la o oră de vârf în centrul oraşului. Cele 4.000 de locuri sunt insuficiente pentru un număr aproape dublu de maşini.

„Cam de o oră şi jumătate caut un loc de parcare inclusiv la parcarea Primăriei am fost, am dat o tură până la etajul patru, am coborât, am mers până în Mănăştur şi acum încerc aici”, a declarat un șofer.

În total, şase kilometri a condus acest şofer până să găsească un loc de parcare. Alţii preferă să aştepte până se eliberează un loc de parcare în locurile special amenajate.

„Prefer să stau la coada asta câte o jumătate de oră decât să mă tot învârt și să ajung tot aici”, a precizat un alt șofer.

Soluția britanicilor

Britanicii de la compania specializată în studii de trafic spun că problema s-ar rezolva dacă maşinile parcate ilegal ar fi ridicate, iar în centrul oraşului ar fi amenajate 1.400 de locuri de parcare cu taxe orare mai mari.

„Aduce chiar un studiu de importanţă a eliminării a circa 300 de maşini care se parchează neregulamentar în zona centrală”, a precizat Oana Buzatu, purtător de cuvânt la Primăria Cluj-Napoca.

Prin Planul de Mobilitate Urbană, britanicii propun apoi implementarea unui sistem de parcări etajate în principalele cartiere unde oamenii să lase maşinile şi să continue spre centru cu transportul în comun.

Cu posibilitatea de a lăsa maşina acolo şi să beneficiezi de transport gratuit pe perioada cât ai treabă în municipiu. În felul acesta noi sperăm să decongestionăm puţin traficul din centrul oraşului”, a declarat Gabriel Oniga, consilier local.

În plus, odată implementat proiectul propus de compania britanică, nu doar şoferii ar avea de câştigat, ci şi Primăria. Mai precis, trei milioane de euro ar ajunge anual în bugetul local din amenzi şi taxe de parcare. Studiul a fost făcut la comanda Ministerului Dezvoltării Regionale cu finanţare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. 

Citiți și: 

Proiect: Noi restricţii privind parcarea pe trotuar

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„Putin nu a greșit atât de mult. Ne urăsc cu adevărat". Rușii fugiți de frica războiului se întorc și ajută...
Digi FM
Rețeta specială de sarmale a Nadiei Comăneci. Ce bucate tradiționale face fosta gimnastă de Paște: „Am...
Pro FM
Câți angajați are Selly la compania pe care o conduce. Vloggerul a vorbit deschis despre investițiile pe care...
Film Now
Adevărul despre viața lui Johnny Depp, la aproape doi ani de la procesul cu Amber Heard: „Nu există...
Adevarul
Locul fascinant de la malul Dunării care atrage ca un magnet turiștii: „Atâția bujori înfloriți nu am văzut...
Newsweek
De unde vine expresia „pe vremea lui Pazvante Chioru"? Ce înseamnă? Legătura cu haiducul Iancu Jianu
Digi FM
Mihai Mărgineanu, șocat de ce a văzut în Vama Veche, în mini-vacanța de 1 Mai: „Voi știți ce mai fac copiii...
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Un câine s-a trezit în miezul nopții ca să păzească jucăriile spălate și lăsate la uscat în balcon: ”Se temea...
Film Now
Fiica cea mare a lui Bruce Willis, noi dezvăluiri despre starea de sănătate a actorului: „Ce mi se pare...