VIRTUAL. Şosele puţine şi proaste, taxe multe şi mari

Data publicării:
autostrada arad nadlac -Mediafax Foto-Andrei Pungovschi

 

Realitatea o ştim cu toţii: plătim bani buni ca să ne stricăm maşinile pe şosele proaste. Până acum, aveam două taxe. Una introdusă acum 10 ani în preţul carburanţilor şi care între timp a fost transferată în acciză şi rovinieta. Din ea, Compania de Drumuri a adunat anul acesta peste 171 de milioane de euro.

De la întâi ianuarie, guvernul vrea să introducă o nouă taxă la pompă, de 7 eurocenţi pe litrul de motorină şi benzină. Cu banii colectaţi ar trebui să se construiască autostrăzi şi să fie reparate drumurile.

România are în prezent aproape 550 de kilometri de şosea de mare viteză şi 16.000 de kilometri de şosele naţionale.

Peste câţiva ani, şoferii vor plăti şi dacă merg pe şoselele de mare viteză construite în concesiune. Aproape 3 euro pe suta de kilometri.

În 2016 se vor introduce taxe şi pentru autostrăzile spre Piteşti şi Constanţa, chiar dacă au fost construite cu bani europeni şi de la bugetul României.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri