Investiție la modă: Cât costă înființarea unui foodtruck și în cât timp se amortizează

Data publicării:
foodtruck shutterstock_1022273005

Foodtruck-urile, un trend bine dezvoltat în străinătate începe să ia amploare şi în România. Numărul celor care îşi deschid astfel de restaurante pe roţi s-a dublat faţă de acum un an. Investiţia într-o astfel de rulotă începe doar de la 15 mii de euro, mult mai mică decât cea pentru un restaurant.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Ciprian Zăbuian e pasionat de gătit încă din adolescenţă, iar de 6 ani găteşte numai prăjituri. În 2015 şi-a deschis o cofetărie în Capitală pe care a închis-o numai după 8 luni din cauza costurilor mari cu administrarea.

Ciprian Zabuian, cofetar: Este mult mai ușor să te duci tu către clienți. Să stai într-un punct fix și să aștepți să intre clienții e destul de greu, investiție foarte mare în marketing, în PR... Îți trebuie resursă umană pe care nu o găsești cu ușurință în România și am decis pur și simplu să plec pe roți.

Şi-a deschis un foodtruck, unde pregăteşte cannoli, tiramisu şi eclere. Investiţia în rulotă, echipamente, înmatriculare și obținerea autorizațiilor l-a dus la 25 de mii de euro, de două ori mai puţin decăt costurile deschiderii unui restaurant. Amortizarea e rapidă, spun proprietarii rulotelor, pentru că oamenii au prins gustul restaurantelor pe roţi.

Sorin Barbu, proprietar foodtruck: Investiția o scoți cam într-un an jumătate, dar depinde de produsul pe care îl ai, de forța din spate.

Bărbat: Știu că unii au foodtruck-uri doar la festivaluri, deși ei fac mâncăruri extraordinare. E altceva ca să mănânci în are liber, decât într-un magazin, într-un mall.

Deja s-a creat un trend printre consumatori, iar antreprenorii văd o nişă de dezvoltare puternică a serviciilor conexe. Miki a creat o afacere din scrisul meniurilor pe rulote. În funcţie de ce vrea clientul, preţul ajunge și la 300 de lei.

Mihai Moraru, artist: Călătoresc la majoritatea festivalurilor ca să fac astfel de meniuri, ceea ce o să fac aici. În ultimii trei ani am facut undeva la 3.700 de meniuri în țară și în străinătate.

În prezent, în România sunt circa 180 de foodtruck-uri, care au o cifră de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro pe an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ion Iliescu şi-a luat rămas bun pentru totdeauna! Anunţul despre secretul fostului preşedinte a fost...
Digi FM
Cât câștigă camerista lui Mihai Trăistariu? Salariul surprinzător pe care i-l oferă pentru câteva ore de...
Pro FM
Anii '90 s-au întors. Hailey Bieber, „impecabilă” în rochie mini, geacă de piele și pantofi cu toc. „Ce soție...
Film Now
Kate Hudson, protagonista unui accident vestimentar. Justin Theroux a fost pe fază și a salvat-o pe actriță
Adevarul
Homofobia la români, scrisă în ADN. Un sociolog explică de ce nu suntem pregătiți să renunțăm la...
Newsweek
900.000 de pensii contributive cresc cu 500 lei. Pensiile speciale, majorate cu 1.000 lei. De ce?
Digi FM
VIDEO Șofer de autobuz din Iași, lovit cu pumnul de un călător recalcitrant care bea și țipa în mijlocul de...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când pompierii salvează o capră blocată la etajul cinci al unui bloc din Madrid. Cum a reacționat...
Film Now
Cui a lăsat Gene Hackman averea de 80 de milioane de dolari. Un expert juridic a rupt tăcerea: „Copiii ar...
UTV
Dorian Popa își asumă noua relație! Vacanță romantică la Berlin alături de iubita misterioasă