Se încinge lupta în industria auto. Volkswagen se simte pe val

Data actualizării: Data publicării:
modele electrice SUV ID4 ale volkswagen
Volkswagen țintește să domine piața mașinilor electrice până în 2025 Foto: Profimedia

Lupta pentru supremație în industria auto a fost întotdeauna dură, dar acum pare să ajungă într-un moment cheie. Grupul Volkswagen, cel care, culmea, în urmă cu câțiva ani a fost în mijlocul unui păgubos scandal al emisiilor trucate, ar fi cerut în mod discret autorităților de la Bruxelles ținte mai dure în ceea ce priveste emisiile din Uniunea Europeană, potrivit unor surse citate de Reuters.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Cum se explică? Volkswagen este de părere că ar putea face față mai bine decât rivalii săi unor reduceri mai mari ale emisiilor de gaze cu efect de seră. Grupul german este în mijlocul unei serii de lansări de mașini electrice și asta i-ar oferi un avantaj în fața competitorilor, arată sursele citate.

Luna trecută, Uniunea Europeană a anunțat că până în 2030, vrea să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55 la sută față de nivelul din 1990. Producătorii auto vor afla în iulie care va fi contribuția lor în acest domeniu.

Reuters mai arată că în cadrul unei întâlniri a șefilor marilor producători auto europeni, care a avut loc în martie, mai mulți directori executivi și-au exprimat temerile că noile ținte de emisii  vor afecta profiturile, dar  nu au fost susținuți și de reprezentanții Volkswagen.

Gigantul german simte că este bine plasat pentru a profita. Are lichidități de 29 de miliarde de dolari pe care le poate investi și, în plus, noile sale modele electrice câștigă cotă de piață în Europa, în dauna celor produse de Renault și Tesla.

Volkswagen a vândut 422.000 de vehicule electrice în 2020. Dintre acestea, 230.000 au fost mașini exclusiv electrice - de trei ori mai multe decât în 2019 - iar restul au fost hibrid.

Pare, astfel, că reducerea emisiilor va deveni o cursă pentru supraviețuire, mai ales pentru mărcile cu produse mai ieftine. Bateriile, care sunt încă foarte scumpe, vor lăsa puțin loc pentru profit pentru acești producători.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din Romania în care trebuia construit Castelul Peleș, de fapt. Sinaia nu era pe listă
Digi FM
Lecția de viață oferită de o pensionară din Neamț care a susținut Bacalaureatul la 75 de ani: „Să nu-ți fie...
Pro FM
Brian May și soția sa, uluiți de vestea că Freddie Mercury ar fi avut un copil: „Știai despre asta? Dacă are...
Film Now
Marion Cotillard s-a despărțit de iubit, după 18 ani de relație și doi copii. Guillaume Canet a fost...
Adevarul
Furtuni în România. Tânăr ucis de trăsnet. În București, zborurile au fost deviate: „Pilotul ne-a arătat țara”
Newsweek
Ministrul muncii anunță creșteri uriașe de pensii pentru sute de mii de pensionari. Când dă banii?
Digi FM
Jessie J, un nou mesaj după ce a fost operată de cancer: „Nu a dispărut încă. Lupta cu cancerul nu e atât de...
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Momentul când un șoim atacă o vulpe pe o plajă din din California. Imaginile sunt virale
Film Now
Scarlett Johansson explică săruturile virale cu Jonathan Bailey: "E un tip adorabil, ce pot să spun?"
UTV
Dorian Popa și-a cerut iubita în căsătorie. Andreea a fost surprinsă cu un inel spectaculos pe deget