Motivele pentru care investiții de sute de milioane de euro rămân blocate la graniță

Data publicării:
fabrica de masini
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Germanii de la Daimler au anunţat la începutul lunii că vor construi în Polonia, şi nu în România, o nouă fabrică de motoare de 500 de milioane de euro. Producătorii de componente auto sugerează că reprezentanţii statului nu au ştiut să negocieze, în timp ce oficialii spun că România nu a avut de fapt nicio şansă.

Condiţia cea mai importantă pentru această uzină de motoare era ca de la poarte fabricii până în uzina din Bremen să se poată ajunge în maximum 17 ore. Deci România de la început nu a fost în carţi pentru acea uzină. Ştim despre ea, am discutat cu Daimler despre ea”, a spus Costin Borc, ministrul Economiei.

Conform Google Maps, timpul acum, cu plecare în plin trafic Timişoara-Oradea-Arad-Bremen este sub 13 ore”, spune însă Bogdan Cocian, director general Elba Timişoara.

Vicepremierul spune că nu doar infrastructura rutieră ţine investitorii la graniţă, ci şi lipsa personalului calificat care să lucreze în astfel de fabrici.

„Primul lucru pe care ne întreabă orice producător auto: putem să găsim 2000 de oameni pe care să îi angajăm aici, mâine?”, spune ministrul Economiei.

Şomajul în Timişoara este negativ. Avem nevoie în momentul de faţă de peste 20.000 de oameni pe care nu îi găsim. Pierdem business, pierdem cifră de afaceri pe care nu o putem genera din motivul acestei penurii de resurse umane”, adaugă directorul Elba Timişoara.

Intrarea unui al treilea constructor de automobile în România, după Renault şi Ford, este puţin probabilă, spun specialiştii.

Autorităţile statului nu au făcut nimic din ce au promis lui Ford. Şi atunci cum vrem? Îl vrem şi pe al treilea? Sigur, dar în ce condiţii?”, spune Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile.

Soluţia, pentru investițiile din vestul țării, ar fi importul de muncitori din Serbia. În plus, Guvernul se gândește să-i motiveze pe muncitorii din estul ţării, zonă cu şomaj ridicat, să se mute acolo unde e de lucru. Ei ar putea primi atât bani în plus, cât şi locuinţe de serviciu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Melania Trump, agent sub acoperire! Soţia lui Trump l-a 'făcut' imediat pe Putin, liderul de la Kremlin a...
Digi FM
Elizabeth Hurley, îndrăzneață și spectaculoasă la 60 de ani. Pozează cu dezinvoltură în costume de baie...
Pro FM
Soția tenorului Andrea Bocelli, imagine rară din vacanță. Fanii au reacționat imediat: „Pari atât de fericită...
Film Now
Cine este presupusul iubit al Jessicăi Alba. Actrița, surprinsă cu actorul din „Captain America” la doar...
Adevarul
Albert NBN, care a înjurat România la „Beach, Please!”, are doar 6 clase şi este fiul unui interlop din...
Newsweek
Plata CASS la pensiile peste 3.000 lei, atacată la CCR. Pot rămâne pensionarii cu pensia întreagă?
Digi FM
Moment adorabil la Wimbledon. Kate Middleton i-a cerut lui Jannik Sinner o minge semnată pentru prințul...
Digi World
Descoperire revoluționară în Marea Piramidă din Egipt. Inscripții vechi de 4.500 de ani schimbă tot ce se...
Digi Animal World
Teroare pe străzile din Pakistan. Momentul când un leu de companie a evadat și a atacat o mamă și doi copii
Film Now
John Goodman, de nerecunoscut după ce a slăbit 90 de kilograme în ultimii ani. Actorul, în centrul atenției...
UTV
Iustin Petrescu pierde primul proces din scandalul cu Marilu Dobrescu