Video Tunelul de la Bata începe să prindă contur. Este considerat cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României

Data actualizării: Data publicării:
santierul tunelului de la bata vazut de la o intrare
Tunelul feroviar de la Bata, județul Arad, este considerat unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din ultimele decenii în România Foto: captură video

Cel mai spectaculos proiect feroviar din istoria recentă a României prinde contur în vestul țării. Săpat în stâncă, tunelul din localitatea Bata, județul Arad, va scurta legătura între Bârzava și Săvârșin pe un traseu de 600 de metri. E o misiune complicată, recunosc constructorii, care lucrează 6 zile din 7 pentru ca pe-acolo, peste mai puțin de 2 ani, să se poată călători cu trenul. 

Tunelul de la Bata, județul Arad, este primul tunel feroviar din regiune și face parte din traseul CFR Curtici - Constanța. Este un proiect pe care l-au promis toate guvernările ultimilor ani.

Tunelul de 603 metri este finalizat în proporție de 60%.

„Ca medie, (se lucrează) un metru pe zi. Dacă e terenul mai bun, te poți duce la 2, 3, 4 sau chiar 6 metri pe zi. Deci aici, doar galeria, dacă ar fi să socotim așa, sunt vreo 2 ani calendaristici” - a constatat ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, când a fost în vizită la fața locului.

Tunel săpat după o tehnică austriacă folosită în premieră în România

„Am început mai târziu, dar recuperăm în forță. PNRR este în mare parte dedicat căii ferate. Pe acest șantier, problemele birocratice au fost rezolvate. Am discutat cu constructorul, așteptăm o mobilizare corespunzătoare din partea lor”, a spus ministrul Cătălin Drulă.

Tunelul este săpat după o tehnică austriacă, folosită în premieră în România.  

Infrastructura se va afla la 27 de metri adâncime sub munte, iar data preconizată pentru ca tunelul să fie dat în folosință este sfârșitul anului 2022. Trenurile vor putea circula prin el cu peste 150 de kilometri pe oră.

Tunelul feroviar de la Bata este primul care se construiește în ultimii 30 de ani în vestul țării. Valoarea proiectului se ridică la 76 de milioane de lei, bani proveniți de la Uniunea Europeană.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un nou model Dacia, confirmat oficial, prima mașină electrică cu preț sub..,
Digi FM
Kim Kardashian, declarații despre relația cu Kanye West: „Vrem tot ce e mai bun pentru copii!” Rapperul a...
Pro FM
Cine va moșteni averea de sute de milioane de euro a lui Julio Iglesias. Are afaceri de succes, un avion de...
Film Now
Vârsta, doar un număr pentru ea! Halle Berry, irezistibilă la 58 de ani, într-o ținută transparentă, cu un...
Adevarul
Cum plănuiește Putin să-l joace pe degete pe Trump. Pe ce mizează liderul de la Kremlin
Newsweek
Pensionarii care cer audiență la Casa de Pensii, primiți după 3 luni. Au pensii blocate, pierd bani
Digi FM
Alexandru Ciucu a rămas, după divorț, în casa construită cu Alina Sorescu. Propunerile de neacceptat pe care...
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Turiști terifiați de o creatură surprinsă pe o plajă din Mexic. De ce i se spune „peștele apocalipsei”
Film Now
Denise Richards, noi declarații despre decizia fiicei sale de a-și face cont pe un site de adulți: „La...
UTV
Rux și Opulență, atac dur la adresa lui Mihai Trăistariu: „Ești un penibil și vei rămâne un penibil!”