Urmașii lui Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea, nu moștenesc averea uriașă lăsată în urmă. Cum se vor împărți banii
Data publicării:
Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea, se afla pe locul 8 în topul celor mai bogați oameni din lume, potrivit indexului miliardarilor realizat de Bloomberg. Kamprad a murit sâmbătă, la vârsta de 91 de ani, și lasă în urmă o avere estimată la 58,7 miliarde de dolari.
Banii nu vor ajunge însă la familia lui Kamprad, grație unui sistem unic conceput de suedez și menit să asigure independența pe termen lung și longevitatea conceptului Ikea. În urmă cu mulți ani, Ingvar Kamprad a plasat controlul celui mai mare retailer de mobilă din lume unei rețele de fundații și holdinguri.
Așadar, moștenitorii lui Kamprad nu vor avea control direct asupra firmei Ikea, însă vor primi o parte mai mică de bani din partea afacerii de familie Ikano Group, care cuprinde mai multe afaceri din domeniul finanțelor, imobiliarelor și manufacturării de bunuri. În 2016, Ikano Group a fost estimat ca având o valoare de piață de aproximativ 10 miliarde de dolari.
Cele mai multe dintre magazinele Ikea sunt controlate de Stichting Ingka Foundation, o entitate olandeză al cărei scop este acela de a face donații unor organizații caritabile și de a susține inovațiile în design, potrivit misiunii sale. Structura olandeză a fost fondată de Kamprad în 1980, iar familia suedezului nu are control direct asupra ei.
Totodată, mărcile, brandul și conceptul IKEA au fost plasate sub controlul Fundației Interogo, o entitate din Lichtenstein, a cărei subsidiară Inter Ikea este francizorul mondial al retailerului.
„Fundația Interogo este condusă de către un Consiliu Fondator, alcătuit din cel puțin doi membri, și un Consiului de Supervizare, format din șapte membri. Membrii familiei Kamprad din Consiliul de Supervizare au fost și vor fi întotdeauna în minoritate”, a declarat Anders Bylund, liderul departamentului de comunicare al companiei.
Cu toate că poartă numele de fundație, această organizație nu are o misiune exclusiv filantropică, ci permite și reinvestirea profiturilor companiei.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 102 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.