„Doborâm recorduri”. Tunelul construit pe fundul mării, care va lega Danemarca de Germania. Călătoria va dura doar 10 minute

Data publicării:
tunel constructie danemarca
Foto: Profimedia

Un tunel al recordurilor este construit pe sub Marea Baltică între Danemarca și Germania, pentru a reduce timpul de călătorie și pentru a îmbunătăți legăturile Peninsulei Scandinave cu restul Europei, relatează BBC.

Cu o lungime de 18 kilometri, Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel rutier și feroviar făcut din prefabricate din lume. Segmente ale tunelului vor fi plasate fundul mării și apoi vor fi asamblate.

Principalul șantier al proiectului este situat la intrarea de nord a tunelului, pe coasta insulei Lolland din sud-estul Danemarcei.

Instalația se întinde pe mai mult de 500 de hectare și include un port și o fabrică ce produce secțiunile de tunel, care sunt numite „elemente”.

„Este o facilitate imensă aici”, spune Henrik Vincentsen, directorul executiv al Femern, compania daneză de stat care construiește tunelul.

Pentru a realiza fiecare element de 217 metri lungime și 42 metri lățime, oțelul armat este turnat cu beton. Cele mai multe tuneluri subacvatice - inclusiv tunelul de 50 km pe sub Canalul Mânecii dintre Regatul Unit și Franța – sunt săpate în stâncă, pe fundul mării. Aici, în schimb, 90 de elemente individuale vor fi legate, bucată cu bucată, precum piesele de Lego.

„Cu acest proiect doborâm recorduri. Tuneluri scufundate au mai fost construite până acum, dar niciodată la această scară”, spune Vincentsen.

„Toată lumea are de câștigat”

Cu un cost estimat la aproximativ 7,4 miliarde de euro, proiectul este finanțat în principal de Danemarca, dar are și o contribuție de 1,3 miliarde de euro din partea Comisiei Europene.

Este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din regiune și face parte dintr-un plan mai amplu al UE de a consolida rețelele de transport de pe continent și de a reduce zborurile.

După ce tunelul va fi dat în folosință, drumul între Rodbyhavn, în sudul Danemarcei, și Puttgarten, în nordul Germaniei, va dura doar 10 minute cu mașina și 7 minute cu trenul. Acum, traversarea cu feribotul durează 45 de minute.

Noul traseu va reduce la jumătate și timpul de călătorie între Copenhaga și Hamburg, de la 5 la 2,5 ore.

„Leagă nu doar Danemarca de Germania, ci și Scandinavia de Europa Centrală. Toată lumea are de câștigat. Iar o călătorie mai scurtă cu 160 de kilometri reduce și emisiile de carbon”, spune Vincentsen.

Tunelul urmează să fie deschis în 2029. Se estimează că peste 100 de trenuri și 12.000 de mașini îl vor traversa zilnic.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce înseamnă cercul roşu cu o dungă neagră pe orizontală, în trafic? Puţini şoferi ţin cont de el
Digi FM
Ce avere are Maria Shriver. Câți bani ar fi primit după divorțul de Arnold Schwarzenegger
Pro FM
Robbie Williams, dedicație în genunchi pentru Mădălina Ghenea. S-au urcat amândoi pe masă, la petrecerea unui...
Film Now
Christopher Schwarzenegger, despre transformarea sa fizică incredibilă: "Nu se întâmplă peste noapte. Încă...
Adevarul
Nu și-au permis un apartament în Marea Britanie, așa că au cumpărat un sat în Franța. Cât i-a costat
Newsweek
Unii pensionari rămân cu bani mai puțini la pensie. Când s-au pensionat? Ministerul Muncii confirmă
Digi FM
Nicușor Dan și-a arătat diploma de Bacalaureat, după viralizarea unei imagini false. Ce note a luat la examene
Digi World
Săritul corzii, exercițiul complet care îți transformă corpul în doar câteva minute pe zi. Ce beneficii aduce...
Digi Animal World
Acest câine are un nume absolut hilar: „Mama mea refuză să-mi plimbe câinele pentru că numele lui e prea...
Film Now
Tom Cruise, declarații rare despre fosta soție: „Este o actriță grozavă”. Actorul și Nicole Kidman au fost...
UTV
Doja Cat, apariție incendiară la Wango Tango 2025: „Vă rog doar atât: nu-mi observați implantul”