Lovitură politică pentru Erdogan. Anunțul principalului său partener de alianță
Data publicării:
Recep Tayyip Erdogan și Devlet Bahceli.
Liderul formaţiunii ultranaţionaliste turce Partidul de Acţiune Naţionalistă (MHP), Devlet Bahceli, principalul partener al preşedintelui Recep Tayyip Erdogan în parlament, a declarat marţi că nu va reînnoi alianţa cu formaţiunea şefului statului în vederea alegerilor municipale de anul viitor, informează Agerpres, care citează AFP.
Recep Tayyip Erdogan și Devlet Bahceli.
Această decizie survine în condiţiile în care în ultimele săptămâni au izbucnit dispute cu privire la un proiect de lege pentru graţiere şi amnistie între Erdogan şi Bahceli.
„În calitate de partid, nu ne mai rămâne în acest stadiu nicio aşteptare, nicio dorinţă de a căuta, nicio intenţie de a forma o alianţă pentru alegerile locale din 31 martie 2019", a declarat Bahceli în timpul unui discurs susţinut în faţa grupului său parlamentar la Ankara.
Rămâne de văzut dacă această decizie de separare se va aplica şi alianţei informale pe care MHP şi Partidul Justiţiei şi Dezvoltării (AKP) al lui Erdogan o au în parlament. Cu 290 de parlamentari, AKP nu are suficiente voturi pentru a-şi asigura majoritatea absolută pe cont propriu în parlament, care numără 600 de parlamentari.
În timpul alegerilor legislative şi prezidenţiale din iunie, AKP şi MHP au încheiat o alianţă care i-a permis lui Erdogan să fie reales cu un număr confortabil de voturi. Chiar dacă nicio coaliţie de guvernare nu a fost oficial constituită, cele două partide au rămas de atunci aliate în parlament, votând la unison. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni au apărut tensiuni, când Bahceli a anunţat că vrea să fie votată o lege pentru amnistie, proiect respins de Erdogan.
„Nicio alianţă nu poate rămâne în picioare dacă un partener îl respinge pe altul, obligându-l să facă un pas înapoi, îl ignoră complet", a ameninţat Bahceli marţi.
Bahceli, care a condus MHP din 1997, a fost multă vreme unul dintre cei mai vehemenţi detractori ai lui Erdogan. Ulterior, el s-a apropiat de preşedintele turc, după o frondă a cadrelor din partidul său care nu a reuşit să-l înlăture de la conducere, în 2016.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.