Alegeri parlamentare în Rusia: votarea a început deja în Kamceatka
Data publicării:
Foto: Guliver / GettyImages
Alegerile parlamentare de duminică au început deja în Rusia, în peninsula Kamceatka din Extremul Orient, a transmis AFP sâmbătă seara. În țara cu 11 fusuri orare, majoritatea alegătorilor vor putea vota începând cu ora 05.00 GMT (08.00 ora României), în partea europeană unde se află metropolele Moscova și Sankt Petersburg. Urnele se vor închide cel mai târziu - la orele 18.00 GMT (21.00 ora României) - în enclava Kaliningrad de pe țărmul golfului Gdansk din Marea Baltică, între Lituania și Polonia, relatează Agerpres.
Foto: Guliver / GettyImages
Sunt primele alegeri de la anexarea de către Rusia a peninsulei Crimeea din Ucraina. Alegerile din Crimeea nu sunt recunoscute ca legitime de România, potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Externe. Nici Statele Unite nu recunosc anexarea Crimeei și nu vor recunoaște rezultatele acestor alegeri, conform unui comunicat al Departamentului de Stat de la Washington, citat de AFP.
La alegerile pentru cele 450 de locuri în Duma de Stat, camera inferioară a parlamentului Rusiei, s-au înscris peste 6500 de candidați, reprezentând 14 partide. Ei își dispută voturile a aproximativ 110 milioane de alegători.
Marele favorit este partidul Rusia Unită, al președintelui Vladimir Putin, care domină Duma și în actuala legislatură. Popularitatea șefului statului este în jur de 80%. În aceste condiții, campania electorală nu a trezit prea mare interes. Organizația neguvernamentală Golos, care militează pentru drepturile alegătorilor, a afirmat într-un raport că a fost „cea mai lipsită de vlagă și inactivă campanie din ultimii 10 ani”.
Putin a cerut rușilor sâmbătă, într-o alocuțiune televizată, să se prezinte la vot „pentru Rusia”. Pentru aceste alegeri, el a numit-o la conducerea comisiei electorale centrale fosta delegată la Kremlin pentru drepturile omului, Ela Pamfilova, în locul lui Vladimir Ciurov, acuzat de opoziție că a manipulat rezultatele mai multor alegeri. La ultimele alegeri parlamentare, în septembrie 2011, sute de mii de manifestanți au protestat împotriva fraudelor electorale.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.