Barurile din Japonia unde clienții plătesc ca să fie luați la palme de chelnerițe au renunțat la bizarul obicei de „înviorare”
Data publicării:
Barurile care oferă „palme” contra cost au renunțat la aceste servicii după ce un client s-a plâns că a fost lovit prea tare. Colaj foto: Profimedia Images
Un lanț de baruri japoneze unde clienții puteau să le ceară chelnerițelor să îi plesnească peste față a anunțat că nu mai poate oferi aceste servicii, după ce un client a făcut plângere pentru rănile suferite, potrivit The Independent.
Clienții restaurantelor Yotteba, cunoscute pentru aripioarele de pui și berea ieftină, puteau să le ceară chelnerițelor să îi lovească cu palma peste față în schimbul a 500 de yeni (15 RON). Pentru încă 100 de yeni, mesenii puteau chiar să își aleagă care dintre chelnerițe să îi plesnească.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Clienții apelau la aceste servicii bizare ca o formă de „înviorare” după ce consumau alcool. Practica a devenit populară pe internet, după ce au apărut mai multe videoclipuri pe rețelele sociale în care clienții îndură palmele primite de la chelnerițe în timp ce sunt aplaudați de pe margine de comeseni.
Cu toate că palmele oferite de chelnerii care lucrează în restaurantele Yotteba nu vor mai apărea în meniu, acestea nu erau singurele localuri din Japonia în care clienții puteau cere să fie pălmuiți de chelnerițe.
Ca să fie pălmuiți de chelnerițe, clienții restaurantelor Yotteba plăteau 500 de yeni (15 RON). Ca să fie plesniți peste față de chelnerița preferată, ei mai plăteau 100 de yeni. Foto: Profimedia Images
Lanțul Shachihoko-ya Nagoya a devenit cunoscut în 2012, atunci când clienții puteau să ceară „Palma domnișoarei Nagoya”, pentru care plăteau 300 de yeni, ca să primească o palmă din partea chelnerițelor îmbrăcate în chimonou. Dacă plăteau încă 500 de yeni, clienții puteau să specifice ce angajat să le „servească” palma.
Videoclipurile cu această practică bizară au reapărut recent pe rețelele sociale, unde au primit mii de vizualizări și comentarii amuzante. Unii dintre clienți le mulțumeau chelnerițelor după ce erau pălmuiți, în timp ce alții considerau că experiența face parte din șarmul straniu al restaurantului.
„Shachihoko-ya nu oferă palme în acest moment”, scrie într-o postare de pe contul de X (Twitter) al restaurantului. „Apreciem atenția pe care am primit-o azi, dar nu putem să primim vizite făcute cu intenția de a primi palme.”
Clienții apelau la această practică bizară ca o formă de „înviorare” după ce consumau alcool. Foto: Profimedia Images
Termenul „binta” folosit pentru a descrie această practică își are originile în regiunea Kagoshima din sudul Japoniei, acolo unde cuvântul înseamnă „cap” în dialectul local.
În timpul erei Meiji (1868-1912), el a fost asociat cu obiceiul polițiștilor de a-i lovi puternic pe infractori cu palma peste cap.
În ciuda istoricului său controversat și a atenției neașteptate care i-a fost acordată, era palmelor peste față oferite de barurile izakaya din Japonia pare să se fi încheiat abrupt.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.