BIZIDAY | Trenuri propulsate de vânt

Data publicării:
morisca vant
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Lungimea căilor ferate din Olanda este de aproape 6.000 de kilometri şi jumătate dintre trenurile care circulă în ţară sunt alimentate cu energie produsă în parcurile eoliene. Prin urmare, proiectul Căilor Ferate Olandeze ca până în 2018 să folosească exclusiv energie eoliană pe calea ferată pare destul de realist.

Interesant este că planul prevede ca viitoarele instalații să aparțină căilor ferate și, pe termen lung, există și posibilitatea că instituția să vândă curent electric. Calculat la oră, oficialii spun că trenurile ar avea nevoie de aceeași cantitate de energie pe care o folosește în medie capitala Amsterdam. În plus, va exista și un sistem de interconectare, căci oricât de ieftină este energia eoliană, are un mare minus. Depinde de cum bate vântul, ceea ce înseamnă că e nevoie de altă sursă de energie, mai mult sau mai puțin regenerabilă.

Prin urmare, Căile Ferate Olandeze vor lua la nevoie curent din Danemarca, Belgia sau din Suedia. Danemarca, de exemplu, are perioade ale anului în care produce 140% din necesarul de energie electrică doar cu ajutorul vântului și excesul îl exportă în țările vecine.

Proiectul olandezilor poate părea inovator, dar nu este primul de acest fel. În Belgia, un tren care circulă pe un traseu de aproape 60 de kilometri funcţionează încă de acum patru ani cu energie solară. Curentul electric produs ajunge și pentru gara din Anvers, iar investiția în cele 16.000 de panouri solare a costat acum patru ani peste 17 milioane de euro.

În teorie, astfel de soluții s-ar putea aplica și în România, în special în Dobrogea, zonă care se pretează foarte bine pentru instalarea centralelor eoliene. Există însă câteva probleme. Un parc eolian de dimensiuni mari nu are nevoie de prea mulți angajați, așa că există riscul ca acest tip de energie să producă șomeri. În al doilea rând, e discutabil cum ar putea Căile Ferate Române să administreze astfel de instalații, în condițiile în care furtul de componente reprezintă o mare problemă și acum.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Mesajul cutremurător transmis de Regele Charles, după ce s-a aflat de înmormântare. Nu i-a fost uşor să...
Digi FM
Ce îl enervează pe Smiley la Gina Pistol: „Nu suport”. Cei doi s-au căsătorit în urmă cu doi ani
Pro FM
Cum arată acum Oana Vincu din trupa Genius. Locuiește în Timișoara, a ieșit din lumina reflectoarelor și e o...
Film Now
Un film cu Jason Statham conduce box office-ul nord-american. Ce încasări a avut în weekendul de lansare
Adevarul
Cercetătorul chinez care a creat primii bebeluși modificați genetic: „Editarea embrionilor umani va fi la fel...
Newsweek
Șeful Casei de Pensii, anunț supriză despre ajutorul de 400 lei. Se oferă încă un bonus de 300 lei
Digi FM
Gheorghe Gheorghiu parcă a întinerit după ce s-a căsătorit și a slăbit 25 de kilograme. În ianuarie a...
Digi World
De ce a fost numită 1 aprilie Ziua păcălelilor. Cum a fost aleasă data în care se fac cele mai multe glume și...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Dolph Lundgren, cu soția și fiica, ambele de aceeași vârstă, la restaurant. E cu 39 de ani mai mare decât...
UTV
Imagini adorabile din savana africană: pui de leu jucându-se sub privirea protectoare a mamei lor