Cel mai bogat om din China a intrat în Partidul Comunist
Data publicării:
Jack Ma a intrat în Partidul Comunist / FOTO: Guliver / Getty Images
Cel mai bogat om din China, Jack Ma, fondatorul gigantului online Alibaba, este membru al Partidului Comunist chinez (PCC), a anunţat presa oficială chineză, potrivit AFP.
Jack Ma a intrat în Partidul Comunist / FOTO: Guliver / Getty Images
Apartenenţa lui Jack Ma la PCC, formaţiune politică ce are 89 de milioane de membri, a fost dezvăluită de Cotidianul Poporului, oficiosul Partidului Comunist chinez, într-un articol referitor la actorii dezvoltării Chinei.
Omul de afaceri, care în trecut a lăsat să se înţeleagă că preferă să nu se amestece în politică, se alătură astfel personalităţilor extrem de bogate care sunt membri ai PCC, precum miliardarul Xu Jiayin, fondatorul grupului Evergrande.
Cotidianul Poporului indică, în articolul său publicat luni, că Jack Ma a jucat un rol important în proiectul noului „Drum al mătăsii”, program gigant de investiţii chinez, în special în Asia şi Europa, lansat în 2013 de preşedintele Xi Jinping.
El este de asemenea considerat drept unul dintre „constructorii excepţionali ai socialismului cu caracteristici chinezeşti în provincia Zhejiang”, unde se află sediul companiei Alibaba.
În condiţiile unui număr semnificativ de sectoare economice dominate de companii de stat, o aderare la PCC poate facilita demersurile întreprinzătorilor privaţi, într-un context legislativ şi economic complicat.
Preşedintele chinez Xi Jinping doreşte să extindă influenţa PCC în sectorul privat din China. Orice companie unde lucrează cel puţin trei membri de partid trebuie să înfiinţeze o organizaţie a PCC sau, în absenţa unui număr suficient de membri, să se regrupeze cu întreprinderi vecine pentru a face acest lucru.
În prezent, trei din patru companii private din China s-au conformat deja acestei cerinţe.
Conform celor mai recente reguli decise pentru organizaţiile PCC de la nivelul întreprinderilor, publicate duminică de agenţia de presă oficială Xinhua, aceste celule ale partidului trebuie să „ghideze şi supervizeze întreprinderea pentru ca aceasta să respecte cu scrupulozitate legile şi regulamentele naţionale”.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.