Erdogan: Anularea mitingurilor din Gemania amintește de „practici naziste”
Data publicării:
Foto: Facebook
Preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan a afirmat că anularea mitingurilor susţinătorilor săi în Germania amintește de „practici naziste”, potrivit News.ro.
Foto: Facebook
„Practicile voastre nu sunt diferite de cele ale naziştilor. Eu credeam că Germania a renunţat de mult timp (la aceste practici). Ne-am înşelat”, a declarat Erdogan la Istanbul, în cursul unui miting al femeilor în favoarea referendumului cu privire la extinderea puterilor sale.
„Voi ne ţineţi lecţii de democraţie, iar apoi împiedicaţi miniştrii acestei ţări să se exprime acolo”, a deplâns şeful statului turc.
Relaţiile dintre Ankara şi Berlin s-au tensionat clar după anularea joi şi vineri, în Germania, a unor mitinguri de susţinere a referendumului din 16 aprilie cu privire la extinderea puterilor preşedintelui Erdogan.
Turcia a reacţionat foarte violent şi a acuzat Germania că acţionează în favoarea unei victorii a taberei „nu” în referendum.
Cancelarul Angela Merkel a explicat că decizia de autorizare sau nu a acestor mitinguri nu revine statului federal, ci este de competenţa comunelor.
Merkel l-a sunat sâmbătă pe premierul Binali Yildirim, într-o încercare de a calma tensiunile, iar miniştrii de externe ai celor două ţări urmează să se întâlnească miercuri.
În pofida acestor interdicţii, ministrul turc al Economiei Nihat Zeybekci, urma să ia parte duminică la două adunări organizate de grupuri turce, la Koln şi Leverkusen.
În Germania se află cea mai importantă comunitate a diasporei turce din lume, adică aproximativ trei milioane de persoane, puternic curtate de diverse partide înaintea tuturor scrutinelor majore din Turcia.
Turbulenţele dintre Berlin şi Ankara, constante după puciul eşuat de la 15 iulie din Turcia, s-au agravat după încarcerarea luni, pentru „propagandă teroristă”, a corespondentului germano-turc al cotidianului Die Welt în Turcia Deniz Yücel.
Erdogan l-a prezentat vineri pe Yücel drept un „reprezentant al PKK” şi un „agent german”, o acuzaţie de spionaj respinsă ca „aberantă” de Berlin.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.