Imagini din satelit. Cât de mult a scăzut poluarea după ce coronavirusul i-a băgat pe oameni în case
Data actualizării: Data publicării:
Foto: esa.int
Cele mai noi date furnizate de satelitul Copernicus Sentinel al Agenţiei Spaţiale Europene (ASE) arată scăderi semnificative ale poluării atmosferice deasupra întregii Europe, ca urmare a reducerii transporturilor impuse de măsurile de carantină instituite pe acest continent, se arată într-un comunicat difuzat de site-ul oficial al ASE.
„Noile imagini arată în mod clar reducerea drastică a concentraţiilor de dioxid de azot deasupra principalelor oraşe europene, în special Milano, Paris sau Madrid. Datele prezintă aceste concentraţii, înregistrate în perioada 14-25 martie 2020, comparativ cu cele din aceeaşi perioadă a anului trecut”, se arată în documentul publicat de Agenţia Spaţială Europeană.
Diferenţa concentraţiilor de dioxid de azot înregistrate deasupra Spaniei. Foto: esa.int
Practic, impunerea carantinei a dus la o scădere dramatică a transporturilor aeriene şi a traficului rutier, precum şi a diverselor industrii care generează poluanţi atmosferici.
Date similare, care arată reducerea concentraţiile poluanţilor atmosferici, în special dioxidul de azot, au fost prezentate recent şi de către Agenţia Europeană de Mediu.
Reducerea concentraţiilor de dioxid de azot deasupra Franţei. Foto: esa.int
Astfel, în ultimele săptămâni concentraţiile de dioxid de azot, unul dintre poluanţii emişi de autovehicule şi care afectează cel mai grav sănătatea umană, au înregistrat scăderi semnificative în mai multe oraşe europene.
În Milano, concentraţia medie de dioxid de azot din ultima lună a fost cu 24% mai mică, în comparaţie cu cea înregistrată în urmă cu două luni. De asemenea, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, concentraţia a fost cu 21% mai scăzută.
În Barcelona, nivelurile de dioxid de carbon au scăzut cu 40%, de la o săptămână la alta şi cu 55%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În Madrid, s-a înregistrat o scădere de 56% a poluanţilor atmosferici, de la o săptămână la alta.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.