Cel puțin 100.000 de oameni s-au mutat în ultimele zile în Rafah, cel mai sudic oraș din Gaza, în condițiile în care luptele s-au intensificat în Khan Younis, a transmis agenția umanitară a ONU (OCHA). Imagini din dronă arată miile de corturi din Rafah, scrie BBC.
În ultimele săptămâni, palestinienii au fugit în orașul Rafah, la granița cu Egiptul. Orașul s-a transformat așadar într-o uriașă tabără.
"Ajunge cu acest război! Suntem complet epuizați", a declarat Umm Louay Abu Khater, o femeie de 49 de ani care a fugit din Khan Yunis și s-a refugiat în Rafah. "Suntem mereu mutați dintr-un loc în altul, pe vremea asta rece. Bombele continuă să cadă peste noi zi și noapte", a declarat femeia.
Israelul le-a transmis palestinienilor să plece din Khan Younis, pe care îl consideră un bastion al Hamas. OCHA a comunicat că numărul mare al strămutaților a dus la supraaglomerare și pune presiune asupra resurselor oricum limitate. De asemenea, sunt îngrijorări cu privire la creșterea răspândirii bolilor în Gaza, unele familiile sunt nevoite să se mute de mai multe ori.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de Gestionați preferințele – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
Mulți locuitori strămutați din Gaza 'trăiesc sub cerul liber' – ONU
Juliette Touma de la Agenția umanitară a ONU UNRWA a vorbit la BBC despre condițiile în care locuiesc oamenii strămuți de război.
"Cel puțin 1,4 milioane de oameni locuiesc acum în facilitățile UNRWA. Mulți stau pe stradă sau înghesuiți în apartamente – 70 de persoane într-un apartament, iar cei care își permit închiriază camere. Dar mulți trăiesc sub cerul liber, în parcuri, în câmp deschis, în mașini. Oamenii caută siguranța, dar nu o găsesc pentru că nu există nicio siguranță în Gaza. Niciun loc nu e sigur în Gaza, nici în nord, nici în sud, nici în centru.
Nevoile umanitare de pe teren au continuat să cresc masiv. Încă avem restricții de acces în zonele din Fâșia Gaza unde ar trebui să ajungem constant, cum ar fi nordul Fâșiei Gaza. Ajung foarte puține provizii în Gaza, nu există piață, așa că tot mai mulți oameni depind de organizații precum UNRWA.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.