Liderul opoziției ruse, aproape orbit de atacul cu lichid verde
Data publicării:
Foto: Evgeny Feldman
Aleksei Navalnîi, liderul opoziţiei din Rusia, a anunțat că vederea sa este aproape pierdută, după ce a fost stropit cu un lichid verde, la finalul lunii aprilie. El și-a exprimat intenția de a candida la alegerile prezidențiale de anul viitor.
Foto: Evgeny Feldman
Un doctor care l-a consultat pe Aleksei Navalnîi i-a spus că și-a pierdut vederea în proporție de 80%. Medicul i-a mai spus că vederea s-ar putea îmbunătăți, însă nu sunt perspective concludente în acest sens.
Inițial, atacul cu lichidul verde nu era considerat atât de periculos, deoarece liderul opoziției din Rusia a mai fost stropit cu un lichid de aceeași culoare, în acest an, dar fără efecte adverse, scrie The New York Times.
De această dată, Navalnîi a fost transportat la spital cu arsuri grave la ochiul drept. Potrivit sursei citate, antisepticul „clasic” este greu de spălat însă este inofensiv. Medicul oftalmolog care l-a consultat a precizat că lichidul cu care acesta a fost stropit de această dată mai conținea o soluție în afara dezinfectantului obișnuit.
În aceeași postare de pe site-ul său, Aleksei Navalnîi a avut puterea să glumească. El a postat o imagine prelucrată în stilul Terminator și a spus că Rusia va avea un președinte cu un ochi alb.
Foto: navalny.com
Pe de altă parte, susținătorii lui Navalnîi au anunțat că l-au identificat pe atacator pe baza unor filmări. Ar fi vorba despre același activist pro-guvernamental care a aruncat cu urină pe fotografiile unui fotograf american, într-o galerie de artă.
Poliția din Moscova a anunțat că a deschis o anchetă, însă aceasta se pare că trenează. Aleksei Navalnîi a acuzat că nu a fost audiat niciunul dintre susținătorii săi, nu au fost vizionate camerele de supraveghere și nicio persoană nu a fost arestată.
Avocatul de 40 de ani, care şi-a anunţat intenţia de a candida la preşedinţie în 2018, a organizat o vastă manifestaţie anticorupţie la Moscova la sfârşitul lunii martie. A fost arestat atunci şi a stat două săptămâni după gratii.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.