Miliardarul Elon Musk, care îl consiliază pe președintele Donald Trump cu privire la planurile de reducere radicală a costurilor guvernului SUA, a declarat miercuri că Serviciul poștal al SUA și compania feroviară de pasageri Amtrak ar trebui privatizate, transmite Reuters.
„Cred că în mod logic ar trebui să privatizăm tot ceea ce poate fi privatizat în mod rezonabil”, a declarat Musk la o conferință Morgan Stanley. „Cred că ar trebui să privatizăm Poșta și Amtrak, de exemplu... Ar trebui să privatizăm tot ce se poate privatiza”.
El a spus că crede că aceste acțiuni ar necesita aprobarea Congresului.
Luna trecută, Trump a declarat că ia în considerare fuzionarea Serviciului Poștal cu Departamentul de Comerț al SUA, o măsură despre care democrații au afirmat că ar încălca legea federală.
Serviciul poștal a pierdut mai mult de 100 de miliarde de dolari începând cu anul 2007, inclusiv 9,5 miliarde de dolari în cele 12 luni care s-au încheiat la 30 septembrie. Totuși, la începutul acestei luni, a raportat un profit de 144 de milioane de dolari în trimestrul al patrulea. Pe măsură ce e-mailul a crescut în popularitate, agenția a fost afectată de o scădere de 80% a volumului de corespondență de primă-clasă (mai ușoară de 100 de grame) începând din 1997. Volumul este acum la cel mai scăzut nivel din 1968.
USPS a refuzat să comenteze.
Amtrak a declarat în decembrie că, pentru prima dată în 2024, călătoriile cu trenul au depășit nivelurile de dinaintea pandemiei de COVID-19, când a crescut cu 15% față de 2023, la un record de 32,8 milioane de călătorii ale clienților. Operatorul feroviar a raportat o pierdere operațională ajustată de 705 milioane de dolari pentru cele 12 luni încheiate la 30 septembrie, în scădere cu 9% față de 2023.
Musk a declarat că, în comparație cu trenurile chineze de mare viteză, Amtrak „este o situație tristă...”. „Vă va lăsa cu o impresie foarte proastă despre America”.
Întrebat despre comentariile lui Musk, Amtrak a declarat miercuri că „performanța sa comercială este puternică. Numărul călătorilor și veniturile sunt la cele mai ridicate niveluri din toate timpurile.... Serviciul de trenuri pe care îl operăm în rețeaua noastră națională, conform legii, este pe cale să atingă profitabilitatea operațională - pentru prima dată în istorie - în timpul acestei administrații”.
În luna martie, Amtrak a declarat că va consolida serviciile de transport de pasageri pe Coasta de Est, în contextul în care își propune să dubleze numărul călătorilor la nivel național până în 2040, plănuind să ajungă la 66 de milioane de pasageri.
Congresul a aprobat 66 de miliarde de dolari pentru proiecte feroviare ca parte a unei legi masive privind infrastructura în 2021, cu 22 de miliarde de dolari dedicate Amtrak pe o perioadă de cinci ani, pe lângă finanțarea obișnuită.
În timpul primului său mandat, președintele Donald Trump a încercat în mod repetat să reducă finanțarea către Amtrak, care a primit anul trecut aproximativ 2,4 miliarde de dolari sprijin federal anual.
Editor : A.C.