Statele Unite doresc ca India să elimine tarifele la importurile de automobile în cadrul unui acord comercial propus între cele două națiuni, dar New Delhi este reticent în a reduce imediat aceste taxe la zero, chiar dacă ia în considerare tăieri suplimentare, au declarat surse pentru Reuters.
Tarifele mari ale Indiei la mașini vor figura în discuțiile oficiale pentru un acord comercial bilateral care urmează să înceapă, a declarat una dintre cele trei surse, care au fost toate informate cu privire la acest subiect, deschizând calea pentru producătorul american de vehicule electrice Tesla, care se pregătește pentru o lansare în India.
Taxele pe mașinile importate în India sunt de până la 110%, iar șeful Tesla Elon Musk le-a criticat ca fiind printre cele mai mari din lume. Gigantul producător de mașini electrice și-a abandonat anul trecut pentru a doua oară planurile de a intra pe a treia cea mai mare piață auto din lume.
Musk a găsit acum sprijin din partea președintelui american Donald Trump, care a criticat în mod repetat taxele ridicate din India și, într-un discurs adresat Congresului marți, a criticat tarifele de peste 100% asupra autoturismelor importate în statul din sudul Asiei, amenințând cu acțiuni reciproce.
„Cererea SUA este ca India să reducă tarifele la zero sau la un nivel neglijabil în majoritatea sectoarelor, cu excepția agriculturii”, a declarat prima sursă, adăugând că așteptarea ca New Delhi să elimine tarifele auto a fost „mai clară decât oricare alta”.
O a doua sursă a declarat că India „ascultă SUA” și nu a ripostat, adăugând că va răspunde cu poziția sa privind tarifele după consultarea industriilor locale.
Biroul reprezentantului comercial al Statelor Unite, Ministerul Comerțului din India și Ministerul Afacerilor Externe nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Schimburi comerciale în valoare de 500 de miliarde de dolari
După o întâlnire între Trump și prim-ministrul indian Narendra Modi luna trecută, cele două națiuni au convenit să rezolve disputele tarifare și să lucreze la primul segment al unui acord până în toamna anului acesta, vizând un comerț bilateral în valoare de 500 de miliarde de dolari până în 2030.
Ministrul indian al comerțului, Piyush Goyal, se află într-o călătorie de aproape o săptămână în SUA și marți s-a întâlnit cu secretarul american al comerțului, Howard Lutnick, pentru a continua discuțiile comerciale. De asemenea, este de așteptat să se întâlnească cu reprezentantul comercial al Statelor Unite, Jamieson Greer.
Deși este puțin probabil ca India să cedeze cererilor SUA de a reduce imediat la zero tarifele la importurile de automobile, aceasta a stimulat industria să se pregătească pentru un regim tarifar mai scăzut și să fie deschisă concurenței, au declarat prima sursă și o a patra persoană.
Luna trecută, guvernul indian s-a întâlnit cu producătorii auto autohtoni pentru a decide cu privire la orice reduceri tarifare și pentru a înțelege reținerile acestora cu privire la reducerea imediată a taxelor la zero, a adăugat prima sursă.
Piața auto indiană de 4 milioane de vehicule produse anual este una dintre cele mai protejate din lume, iar jucătorii naționali s-au opus anterior scăderii tarifelor, afirmând că o astfel de măsură ar reduce investițiile în producția locală prin ieftinirea importurilor.
Companii precum Tata Motors și Mahindra & Mahindra au făcut lobby în special împotriva reducerii tarifelor de import pentru vehiculele electrice, afirmând că aceasta ar afecta sectorul emergent în care au investit masiv.
Promițând să evite semnalele protecționiste privind comerțul, India a redus luna trecută tarifele de import pentru aproape 30 de articole, inclusiv motociclete de lux, și a declarat că va revizui suprataxele pentru mașinile de lux.
Editor : A.C.