Amsterdam renunță la semafoarele inteligente: „Pot colecta informații personale fără ca oamenii să observe”

Data publicării:
Trafic aglomerat in Amsterdam
Amsterdam renunță la semafoarele inteligente Foto Shutterstock

Amsterdam a abandonat planurile pentru semafoare inteligente pe fondul temerilor legate de încălcarea intimității cetățenilor, potrivit The Times.

Capitala olandeză, care se luptă cu aglomerația, a anunțat anul trecut implementarea semafoarelor inteligente cu multă fanfară. Folosind GPS și aplicații pentru hărți pentru telefoane mobile, semafoarele au fost concepute ca să urmărească vehiculele pentru a monitoriza utilizarea drumului și pentru a preveni blocajele.

Cu toate acestea, Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) și-a exprimat îngrijorarea cu privire la colectarea datelor cu caracter personal și la modul în care acestea sunt utilizate.

Melanie van der Horst, un consilier responsabil de drumurile din Amsterdam, le-a scris colegilor: „Există și îngrijorări cu privire la securitatea cibernetică, au existat probleme semnificative la început și efectul asupra unui trafic mai bun în Amsterdam este foarte limitat”.

Au existat două scheme pilot, anul trecut, dar planul de introducere a tehnologiei în oraș a fost abandonat pe termen nedeterminat.

Sistemul inteligent permite anumitor grupuri de utilizatori ai drumului să obțină rapid un semnal „verde”, oferind bicicliștilor prioritate pe timp de ploaie și permițând transportului public sau camioanelor grele să avanseze mai ușor, prevenind astfel cozile.

Pentru că semafoarele inteligente sunt capabile să «recunoască» traficul, devine posibil să se acorde prioritate anumitor fluxuri de trafic față de altele”, a explicat consiliul orașului când a lansat schemele în decembrie 2023.

Alături de alte probleme inițiale, DPA a semnalat îngrijorarea că noile semafoare ar putea „colecta informații personale pe scară largă”, prin utilizarea aplicațiilor pentru telefonul mobil, cum ar fi Google Maps.

„De obicei, fără ca oamenii să observe, semafoarele iau contact cu aplicațiile de pe telefoanele mobile ale utilizatorilor drumului. În acest fel, semafoarele pot colecta informații personale despre oameni la scară largă”, a spus DPA.

„Este posibil să cartografiezi călătorii întregi, inclusiv data, ora și viteza. Autoritățile rutiere știu unde sunt semafoarele și pot urmări utilizatorii drumului, mai ales când autoritățile rutiere folosesc și camere la semafoare.”

Organismul de supraveghere a confidențialității a mai spus că „autoritățile nu par să se fi gândit la riscurile de confidențialitate” și „nu este întotdeauna clar cu cine sunt partajate datele”.

 

Editor : Ș.R.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Schimbări la examenul auto 2025. Viitorii șoferi ar putea susține noi teste practice. O veche probă ar putea...
Digi FM
Un american stabilit în România a fost uimit de ce a cumpărat cu doar 206 lei: „Nu-mi vine să cred!”...
Pro FM
Justin Bieber, în imagini rare alături de fiul său, Jack: „Va fi o vară grozavă”. Fotografiile au adunat...
Film Now
Puștiul fenomen din „Adolescence” a crescut considerabil în ultimele luni. Owen Cooper l-a depășit deja la...
Adevarul
Ilie Bolojan a surprins cu un gest de normalitate în aeroportul Otopeni. El petrece week-end-ul în Oradea
Newsweek
EXCLUSIV Creșterea pensiei la Mica Recalculare, amânată pe termen nedeterminat. Care e motivul?
Digi FM
Romanița Iovan, dezvăluiri neașteptate despre fiul ei. Albert a fost admis la cinci facultăți din Marea...
Digi World
Ce a arătat un studiu făcut pe 200.000 de femei despre sănătatea mintală a mamelor. În cazul taților...
Digi Animal World
Ce a pățit un bărbat care aștepta la semafor pe un scuter? Imagini virale cu un câine care l-a „luat” prin...
Film Now
Averea impresionantă pe care o împart Hugh Jackman și Deborra-Lee Furness. Cei doi au ajuns la un acord în...
UTV
Bianca Censori, din nou goală pe Instagram. Soția lui Kanye West, acuzată de „indecență publică”