Ce s-a întâmplat în avionul Germanwings, minut cu minut, înainte de prăbușire. „Deţii controlul acum”

Data publicării:
accident germanwings bucata epava avion gettyimages

O bucată din avionul Germanwings. FOTO: Guliver/Getty Images

Provenienţa înregistrării - un telefon mobil - nu lasă loc de îndoială. Scena este atât de haotică, încât nu se distinge nimeni, dar ţipetele pasagerilor arată că aceştia erau perfect conştienţi de ce se întâmpla.

Se aud voci care strigă „Dumnezeule” în mai multe limbi. Se aud, de asemenea, de cel puţin trei ori, lovituri metalice care sugerează că pilotul încearcă să deschidă uşa carlingii cu un obiect greu. Spre final, după un zguduit puternic, ţipetele se intensifică. Apoi nu se mai aude nimic.

Această versiune a ultimelor minute de zbor ale avionului Germanwings este susţinută şi de o altă sursă la care Paris Match a avut acces: datele recuperate de la una dintre cutiile negre, care înregistrează sunetele şi conversaţiile din cabina de pilotaj. Conţinutul ei a fost redat de un anchetator care a ascultat înregistrarea.

Ce s-a întâmplat în avionul Germanwings, minut cu minut, înainte de prăbușire:

La ora 10.10, comandantul de bord îi spune copilotului Andreas Lubitz: „Nu am avut timp să merg la toaletă înainte să decolăm”. „Du-te când vrei”, îi răspunde Lubitz.

La ora 10.27, avionul atinge altitudinea de croazieră, de 11.500 de metri. Comandantul îi cere lui Lubitz să verifice dacă avionul poate trece în modul de coborâre. Copilotul îi spune comandatului a doua oară: „Poţi să pleci. Poţi să pleci acum”.

La ora 10.28 se aud zgomote provenind de la un scaun. Comandantul îşi desface centura de siguranţă, se aude uşa deschizându-se, după care acesta îi spune lui Lubitz: „Deţii controlul acum”. Lubitz îi răspunde pe un ton care se vrea degajat: „Sper”.

La ora 10.30, Lubitz rămâne singur în carlingă. El încuie uşa blindată graţie unui buton, iar aceasta nu poate fi deschisă din exterior. Apoi se aude cum reprogramează pilotul automat pentru a accelera viteza de coborâre şi a trece de la 11.000 de metri la 30 de metri în câteva minute.

La ora 10.33 începe coborârea, iar avionul pierde 900 de metri altitudine pe minut. Controlul de trafic aerian remarcă schimbarea şi încearcă de mai multe ori să contacteze avionul prin radio. Lubitz nu răspunde însă. Se aude cum comandantul încearcă să deschidă uşa carlingii şi bate în ea: „Eu sunt!”. El se află în faţa unei camere de luat vederi care transmite în carlingă. Lubitz îl vede pe ecran, dar nu reacţionează. Comandantul ia un tub de oxigen sau un extinctor pentru a forţa uşa. Din carlingă nu se aude niciun răspuns. Comandantul strigă: „Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa asta!”.

La ora 10.34 apare prima alarmă, sonoră şi vizuală: „SINK RATE, PULL UP” („coborâre excesivă, redresaţi!”). Lubitz nu reacţionează însă. Prin uşa carlingii se aud primii pasageri care aleargă pe culoar.

La 10.35, comandantul cere ca cineva să meargă să caute o rangă ascunsă în spatele avionului. Se aud lovituri mai puternice în uşă, urmate de zgomote metalice. Comandantul forţează uşa cu ranga.

La ora 10.37 şi câteva secunde se declanşează a doua alertă sonoră şi vizuală: „TERRAIN, PULL UP” („Sol, redresaţi!”). Lubitz nu reacţionează nici de această dată. Comandantul strigă: „Deschide nenorocita asta de uşă!”.

La 10.38, în pofida vacarmului, se aude clar răsuflarea lui Lubitz pentru că şi-a pus o mască de oxigen. El respiră normal. Avionul este la altitudinea de 4.000 de metri.

La ora 10.40, se aude un zgomot violent care vine din exterior. În acelaşi timp, în interior se aud urlete. Avionul se loveşte de un munte cu aripa dreaptă. Apoi nu se mai aude nimic în afară de alarmă şi strigătele pasagerilor.

La ora 10.41, avionul loveşte din plin masivul Estrop la altitudinea de 1.500 de metri cu o viteză de 800 de kilometri pe oră.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Metoda japoneză care răcește mașina în mai puțin de un minut. Trucul perfect ca să scapi de căldura sufocantă...
Digi FM
Tatăl Andreei Bălan, reacție după ce solista a spus cum a pierdut 90.000 de euro: "E dureros. Știe cineva cât...
Pro FM
Miley Cyrus a făcut furori la Paris, în rochie transparentă și vaporoasă, cu mănuși de piele și sandale...
Film Now
Sharon Stone a pozat topless, înconjurată de bărbați, la 67 de ani. Imaginea i-a cucerit pe fani: „O...
Adevarul
Povestea lui Constantin Chiriță, scriitorul care a transformat pionierii României comuniste în cireșari...
Newsweek
Pensiile nu se mai pot plăti din septembrie. Ani de zile nu se vor mai indexa. Avertisment dur
Digi FM
Ce salariu are Cristian Popescu Piedone la ANPC. Câți bani încasează lunar șeful Protecției Consumatorului
Digi World
Câtă cafea ar trebui să bem zilnic pentru a ne bucura de beneficiile ei
Digi Animal World
Un păianjen de aproape 18 centimetri și-a croit o pânză imensă pe terasa unei femei. Cum a reacționat aceasta...
Film Now
Christina Applegate, despre lupta cu scleroza multiplă: "Dacă lumea ar vedea ce înseamnă viața mea, nu ar...
UTV
Bianca Censori, copia fidelă a lui Kim Kardashian: body nude și cizme de blană în Beverly Hills