Cum a ajuns Belgradul în topul celor mai poluate oraşe ale lumii

Data publicării:
belgrad ok1

Cerul este senin la Belgrad, iar soarele încălzeşte blând o frumoasă zi de toamnă, însă locuitorii acestui oraş se confruntă cu un puternic val de poluare care a făcut calitatea aerului să se apropie de cea a unor oraşe precum Beijing, Delhi, Lahore sau Karachi, considerate printre cele mai poluate din lume, conform unui material publicat joi de Reuters, potrivit Agerpres.

Aplicaţia Air Visual API, care adună date de la senzori instalaţi la sol în oraşe din întreaga lume, a plasat Belgradul, joi, pe locul 16 în clasamentul celor mai poluate oraşe ale lumii. Miercuri, Belgradul ocupa poziţia a 5-a.

Chiar în afara oraşului, nori grei de fum se ridică de pe câmpurile agricole incendiate de fermieri. Agricultorii au dat foc la mirişte, obicei pe care-l consideră benefic pentru sol. Poluarea rezultată de la aceste incendii se alătură celei produse de maşinile mai vechi cu motoare diesel dar şi poluării rezultate din încălzirea locuinţelor cu gaze şi de la diferitele facilităţi industriale, rezultând un amestec toxic ce a împins Belgradul până foarte sus în topul celor mai poluate oraşe ale lumii.

Conform unui studiu realizat la Universitatea din Belgrad, vârsta medie a maşinilor din parcul auto sârb este de 17 ani.

Conform indexului european al calităţii aerului, aerul din centrul Belgradului a fost catalogat joi drept nociv

În cursul zilei de joi poluarea a fost resimţită mai ales în centrul istoric al Belgradului, care suferă din cauza traficului auto şi la periferie, în apropierea câmpurilor agricole din afara oraşului.

Conform indexului european al calităţii aerului, aerul din centrul Belgradului a fost catalogat joi drept nociv. Serbia trebuie să plătească în jur de 15 miliarde de euro înainte de a intra în Uniunea Europeană, pentru a se alinia reglementărilor comunitare cu privire la mediu şi la emisiile de CO2.

„(Oamenii) folosesc lemne şi cărbune pentru încălzire. Acest sistem de încălzire trebuie îmbunătăţit cumva, iar traficul trebuie redus”, a comentat Jovan Tanasijevic, 75 de ani, un locuitor al Belgradului intervievat de Reuters.

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri