Cum a blocat Stephen Hawking site-ul Universităţii Cambridge
Data actualizării: Data publicării:
Teza de doctorat a profesorului Stephen Hawking, disponibilă pentru prima dată publicului, a dus la blocarea site-ului Universităţii Cambridge, din cauza numărului mare de persoane care au încercat să o acceseze. Teza a fost descărcată de aproximativ 60.000 de ori în mai puţin de 24 de ore, informează news.ro.
Stephen Hawking / Gulliver/Getty Images
Pentru a marca „Open Acces Week” (Săptămâna accesului liber, n.r.), Universitatea Cambridge a făcut publică, luni, teza de doctorat "Properties of Expanding Universes", semnată în 1966 de Stephen Hawking. La scurt timp după momentul publicării, numărul mare al cererilor de accesare a acesteia au dus la prăbuşirea site-ului.
Luni după-amiaza, pagina principală a site-ului se încărca după câteva minute, dar nimic de pe această pagină nu era disponibil.
„Am avut parte de un răspuns imens la decizia profesorului Hawking de a îi face teza disponibilă pentru a putea fi descărcată. Aceasta a fost descărcată de aproximativ 60.000 de ori în mai puţin de 24 de ore”, a spus purtătorul de cuvânt Stuart Roberts. „Drept rezultat, site-ul nostru s-ar putea încărca mai încet decât de obicei şi ar putea fi chiar indisponibil temporar”, a adăugat el.
Teza de doctorat abordează subiectul implicaţiilor şi consecinţelor expansiunii universului.
„Este minunat să aflu cât de multe persoane au fost interesate să descarce teza mea de doctorat. Sper să nu fie dezamăgiţi acum că au acces la aceasta!”, a transmis Hawking înainte de prăbuşirea site-ului.
„Prin accesul liber la teza mea de doctorat, sper să inspir oamenii din întreaga lume să privească stelele şi nu propriile picioare, să se gândească la locul nostru în univers şi să încerce să înţeleagă cosmosul. Oricine, oriunde în lume ar trebui să aibă acces liber nu numai la cercetarea mea, dar la cercetările fiecărei minţi extraordinare”, a spus el.
„Fiecare generaţie se află pe umerii celor precedente, aşa cum m-am aflat şi eu, ca tânăr doctorand la Cambridge, inspirat de lucrările realizate de Isaac Newton, James Clerk Maxwell şi Albert Einstein”, a adăugat Stephen Hawking.
Într-o declaraţie anterioară, universitatea a arătat că această teză este cel mai solicitat element din catalog semnat de unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de ştiinţă din lume.
Viaţa lui Stephen Hawking este prezentată în filmul biografic „The Theory of Everything” (2014), în care profesorul este interpretat de actorul Eddie Redmayne.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.