BUSINESS CLUB. Pericolele mașinilor care se conduc singure

Data publicării:
masina google
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Maşina care se conduce singură devine realitate. În California, maşina Google a parcurs deja peste 800.000 de kilometri fără incidente. Se estimează că în cel mult 10 ani Volvo şi Nissan vor scoate primele maşini de serie care se vor conduce singure.

Până atunci, însă, mai sunt întrebări care încă nu au răspuns. Spre exemplu, cine este vinovat în cazul unui accident, șoferul sau producătorul auto? Şi, în plus, cine poate să garanteze că şoferii automaţi nu se defectează în mers?

Săptămâna trecută Toyota a fost amendată cu 1,2 miliarde de dolari pentru o problemă care ducea la accelerarea bruscă a maşinii. A fost în acelaşi timp o defecţiune mecanică şi una electronică, a calculatorului care gestionează acceleraţia. Aşa că este greu de spus cum se vor comporta cu trecerea timpului maşinile conduse de computere.

Însă producătorii spun că şoferii umani fac chiar mai multe greşeli decât cei automaţi. În plus, maşinile care se conduc singure au un consum mai redus, şi astfel poluează mai puţin. Iar modelele prezentate la cele mai recente târguri auto pot comuica între ele. ceea ce le face să calculeze cu exactitate când să frâneze. Astfel pot ieşi mult mai repede din ambuteiaje.

Această evoluţie tehnologică a maşinilor face ca Silicon Valley să devină încetul cu încetul o nouă capitală a industriei producătoare de maşini. Tot mai mulţi producători îşi deschid acolo puncte de lucru şi centre de cercetare.

În cele din urmă, traficul ar putea să fie controlat şi coordonat de senzori. Senzori pe maşini, senzori pe stâlpii de electricitate de pe marginea drumului, senzori la semafoare. Aceasta, în speranța că viruşii informatici şi hackerii nu vor da peste cap şoferii automaţi ai maşinilor.

Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Putin e pe moarte! Anunţul lui Zelenski zguduie lumea, zvonurile despre boala preşedintelui au fost...
Digi FM
Mihai Trăistariu, despre relația dintre CRBL și iubita tinerică: "A divorțat, a lăsat tot. După ce ai o...
Pro FM
Duffy, prima apariție la cinci ani de când a dezvăluit că a fost răpită, drogată și violată. Cum arată la 40...
Film Now
Cum arată fiica de 30 de ani a lui Mr. Bean. Lily e pictoriță, după ce a încercat să facă dans burlesque și...
Adevarul
Turist britanic, erou în Amsterdam: a imobilizat atacatorul care a înjunghiat cinci persoane
Newsweek
Ajutor la pensie de 2.000 lei. Șeful Casei de Pensii spune ce pot face pensionarii cu acești bani
Digi FM
Adrian Mutu: "Aş fi putut câştiga Balonul de Aur dacă nu consumam cocaină”
Digi World
Cum s-a schimbat corpul unui bărbat care a mâncat câte 30 de ouă pe zi timp de o lună. Rezultatele...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Până și unii fani cred că această serie de acțiune s-a prelungit la nesfârșit: "Dacă ai cheltuit 200 de...
UTV
Megan Fox a devenit mamă pentru a patra oară! Actrița și Machine Gun Kelly, părinți în mijlocul unui scandal