Managerii Volkswagen au recunoscut existenţa unui al doilea soft, care păcăleşte testele de emisii poluante

Data publicării:
volkswagen - GettyImages - 8 oct 15-1

 

Foto: Gulliver / Getty Images

Compania germană a dezvăluit pentru Associated Press că pe modele 2.0 TDI care urmau să fie lansate în 2016 există dispozitive auxiliare de control al emisiilor. Acestea determină catalizatorul de control al poluării să se încălzească mai repede, îmbunătăţind performanţele dispozitivului care transformă oxizii de azot, cauzatori de smog, în gaz inofensiv.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Noul scandal riscă să adâncească problemele pe care Volkswagen le are deja din cauza scandalului izbucnit luna trecut, când autorităţile americane au descoperit că modele diesel poluau în realitate mai mult decât la teste. Puşi faţă în faţă cu rezultatele, reprezentanţii companiei au admis că pe 11 milioane de maşini a fost montat un soft care le permitea să îndeplinească standardele referitoare la poluare doar în timpul testelor. În timpul manevrării normale a autovehiculelor, nivelul poluării era mult mai ridicat. Totuşi, oficialii de la Berlin nu cred că scandalul va avea consecinţe de durată.

Sigmar Gabriel, ministrul Economiei din Germania: „Evenimentele de la Volkswagen nu au un impact de durată asupra perspectivelor economice la care lucrăm acum. Pierderea impozitului pe venit, la care vă refereaţi în întrebare, a fost inclusă în perspectiva economică”.

Ulrich Grillo, directorul Federaţiei Industriei German: „Sunt absolut sigur că scandalul Volkswagen nu va afecta imaginea Germaniei de centru industrial. Vreau să repet, nu se va ajunge la asta. Fabricat în Germania este şi rămâne o etichetă unică pe piaţa internaţională”.

Între timp, Der Spiegel a scris că 30 de manageri ai concernului ar fi implicaţi în scandalul fraudării testelor de poluare, dar Volkswagen a dezminţit informaţiile precizând că numărul vehiculat de publicaţie este nefondat.

Gigantul auto se confruntă deja cu o anchetă penală şi este nevoit să plătească amenzi de miliarde de dolari în Statele Unite, pentru încălcarea normelor de poluare. În urma dezvăluirilor, Volkswagen a anunţat că îşi va reduce cheltuielile cu un miliard de euro în fiecare an.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Anotimpurile nu mai sunt ce-au fost. Un fenomen meteo neobișnuit apare tot mai des în România. Ce ne așteaptă...
Digi FM
Femeia care l-a însoțit pe A$AP Rocky la petrecere după Gala Met. Rihanna, însărcinată cu al treilea copil, a...
Pro FM
Dana Nălbaru și Dragoș Bucur, îndrăgostiți de viața la țară. Au pomi și legume, se ocupă cu drag de pământ și...
Film Now
Tia Carrere, la 58 de ani, în rochie mulată și generos decoltată. Devenită vedetă acum 30 de ani, e aproape...
Adevarul
Care sunt cele mai inteligente persoane, în funcție de luna nașterii
Newsweek
910.000 pensionari iau 530 lei în plus la pensie pentru care nu au cotizat. Din ce județe sunt?
Digi FM
Mihai Mălaimare, mesaj revoltător: "Nu ați vrut Turul II înapoi! Vine ca un val imens și veți ajunge în canal...
Digi World
Săritul corzii, exercițiul complet care îți transformă corpul în doar câteva minute pe zi. Ce beneficii aduce...
Digi Animal World
Ea este omida „colecționară de oase”. Insectă rară din Hawaii care trăiește printre păianjeni și își poartă...
Film Now
Ce nu s-a schimbat niciodată la Bruce Willis, deși luptă cu demența. Demi Moore a rupt tăcerea: „A fost mereu...
UTV
Mădălina Ghenea își etalează silueta perfectă într-o nouă ședință foto incendiară