Cea mai lungă misiune cu echipaj chinez. Astronauții au ajuns cu succes la stația spațială a Chinei, care e în construcție
Data actualizării: Data publicării:
Vehiculul spaţial Shenzhou-13 a andocat la portul modulului Tianhe. Foto: Profimedia Images
Cei trei astronauţi ai celei mai lungi misiuni cu echipaj din China au andocat cu succes sâmbătă la staţia spaţială chineză, transmite AFP, care citează agenţia de stat China Nouă.
Vehiculul spaţial Shenzhou-13 care transportă astronauţii a andocat la portul radial al staţiei spaţiale, conform informaţiilor furnizate de Agenţia spaţială chineză pentru zboruri cu echipaj uman (CMSA).
Echipajul va rămâne timp de şase luni la bordul viitoarei staţii spaţiale aflate în construcţie, o durată record pentru programul spaţial chinez.
Vehiculul spaţial Shenzhou-13 a fost lansat vineri, la ora 16:23 GMT (ora locală 00:23, sâmbătă), de la centrul de lansări Jiuquan din deşertul Gobi.
Misiunea va depăşi de două ori precedentul record de durată al unei misiuni spaţiale chineze cu echipaj uman, stabilit în septembrie de astronauţii care au participat la misiunea precedentă, Shenzhou-12, şi care au petrecut trei luni la bordul modulului Tianhe, deocamdată singurul aflat pe orbita terestră dintre cele trei segmente care vor alcătui viitoarea staţie spaţială.
Stația spațială chineză, aflată în construcție pe orbita Pământului. Foto: Profimedia Images
Echipajul este format din generalul Zhai Zhigang, în vârstă de 55 de ani, primul chinez care a realizat o ieşire extravehiculară pe orbită în 2008, Ye Guangfu, în vârstă de 41 de ani, aflat la primul lui zbor în spaţiu şi Wang Yaping, în vârstă de 41 de ani, care participă la o nouă misiune cu echipaj uman, la opt ani după prima călătorie din 2013.
Este cea de-a cincea dintr-o serie de 11 misiuni necesare pentru a finaliza construirea staţiei spaţiale chineze, prevăzută pentru sfârşitul anului 2022, conform Agerpres.
Denumită Tiangong („Palatul celest”), staţia spaţială va avea o mărime asemănătoare cu cea a fostei staţii sovietice MIR (1986-2001), iar durata sa de funcţionare va fi de cel puţin zece ani.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 137 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.