A fost creat un nou nano-material. Asigură protecție împotriva radiațiilor cosmice

Data publicării:
protectie radiatii

Oamenii de ştiinţă australieni au creat un nou nano-material special pentru astronauţi. Acesta reflectă radiaţiile cosmice şi ar putea fi integrat atât în costumele lor, cât şi în invelişul navetelor spaţiale.

(sursa: Australian National University)

A durat mai mult de 15 ani de cercetări până când cercetătorii australieni să vină cu acest material. Ei spun că acesta reflectă razele ultraviolete şi infraroşii, care în timp pot distruge sănătatea astronauţilor. Şi este un pas important pentru că tot mai multe studii demonstrează că radiaţiile cosmice provoacă leziuni ale creierului şi cancer.

Nano-materialul este atât de mic, încât chiar şi câteva sute de straturi ar acoperi doar vârful unui ac. Acesta devine mai mult sau mai puţin refractant atunci când este încălzit sau răcit, pentru că se dilată şi se contractă. Experţii australieni spun că este suficientă o peliculă foarte subţire care să protejeze astronauţii şi navele spaţiale.

Pentru mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei, urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, pe Digi World, „Jurnalul de științe”, prezentat de Teodora Băloi.