Cea mai neagră culoare neagră din lume, descoperită întâmplător de cercetătorii americani
Data actualizării: Data publicării:
Foto: surreynanosystems.com
Cea mai neagră culoare neagră din lume a fost descoperită întâmplător de cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, SUA. Ei au fabricat în mod neintenționat un material care împinge spre noi limite noţiunea de "întuneric". Ei au creat o culoare chiar mai profundă decât Vantablack, material considerat anterior ca cel mai întunecat dintre toate.
Surrey Nano Systems, o companie britanică specializată în nanotehnologie, a inventat Vantablack, în 2012. Compus din nanotuburi de carbon, acest material absoarbe 99,965% lumină.
Această descoperire fără precedent a fost întrecută de cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts. Ei au dezvoltat un material și mai întunecat, absorbind 99,995% din lumina primită, din toate unghiurile, scrie site-ul MIT News, într-un articol publicat pe 12 septembrie.
Aceștia au creat, fără să vrea, „un material de zece ori mai negru decât orice a fost observat înainte”, format din aceleași nanotuburi microscopice de carbon, aliniate vertical.
"Cel mai negru negru este o țintă în dinamică", spune Brian Wardle, profesor de aeronautică și astronautică la MIT, care a făcut descoperirea împreună cu un fost cercetător al MIT Kehang Cui, în prezent profesor la Universitatea Shanghai Jiao-tong. "Într-o zi, cineva va găsi un material și mai întunecat și atunci vom înțelege în sfârșit toate mecanismele de bază pentru proiectarea negrului final. ", a spus el.
FOTO: http://news.mit.edu
Pentru a evalua amploarea descoperirii, artistul Diemut Strebe a confruntat această nouă culoare cu reflectarea unui diamant galben natural de 16,78 carate, estimat la 2 milioane de dolari. Rezultatul: acoperit cu materialul, diamantul dispare complet, fără să mai difuzeze nici o strălucire, lăsând să nu mai strălucească. Lucrarea este în prezent la Bursa din New York.
Descoperirea senzaţională trezește deja curiozitatea comunității aerospațiale. MIT News relatează că astrofizicianul John Mather, laureat Nobel, explorează deja posibilitatea utilizării acestui material pentru a proteja telescoapele spațiale de lumina parazitară și, de exemplu, să observe exoplanetele.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.