Analiză Business Club: ce poate învăța Uber de la eBay?

Data publicării:
UBER ROMANIA DESCHIDERE GETTY-1
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Uber a fost acuzat că nu le oferă pasagerilor siguranță, calitatea serviciilor e pusă sub semnul întrebării, iar cei care prestează ca taximetriști de ocazie nu se pot baza pe un venit constant, ca la un loc de muncă normal.

La fel de criticate au fost și celelalte aplicații care permit oricui să ofere servicii la cerere, de la închirierea mașinii personale până la scrierea de proiecte științifice. În ciuda avantajelor, criticile dure nu au întârziat să apară.

Doar că aceasta a fost povestea tuturor invențiilor promițătoare. La început au fost primite cu entuziasm, iar la scurt timp au picat într-o lumina proastă, de cele mai multe ori din propria vină.

eBay a avut parte de același tratament când a apărut, în anii '90. Inițial, modelul afacerii a fost foarte bine primit - oricine putea vinde orice oricui.

În plus, a picat în momentul perfect, când tot mai mulți oameni se conectau la internet, la fel cum Uber a apărut când tot mai mulți folosesc internetul pe telefoanele inteligente.

Însă, la scurt timp de la apariție, entuzismul pentru eBay s-a transformat în critică. Oamenii descoperiseră lacunele noului sistem, mulți au fost păcăliți de vânzători, iar alții au fost șantajați. Au fost scoase la lumină cazurile în care cumpărătorii erau amenințați că vor primi rating minim de la vânzător, dacă nu bifează pe site că serviciile vânzătorului au fost de 5 stele.

Abuzurile riscau să compromită total credibilitatea platformei. Nimeni nu mai putea ști de fapt dacă un cumpărător sau vânzător chiar își merita ratingul de încredere. Putea fi sfârșitul pentru eBay, dar nu a fost să fie.

Compania a creat o echipă specializată pe siguranța și încrederea utilizatorilor, iar vânzătorii serioși nu au întârziat să apară.

Criticile sunt în final testul pe care trebuie să-l treacă noile modele de afaceri. Companiile clasice merg pe rețete testate și rafinate ani la rând.

Firmele de taximetrie au învățat de-a lungul deceniilor cum să le ofere clienților cele mai bune și cele mai sigure servicii. E același curs pe care trebuie să meargă și noile modele de afaceri.

eBay, Amazon sau Wikipedia au reușit să se autoreglementeze, să asculte criticile și să găsească soluțiile potrivite. Acum a venit rândul aplicațiilor precum Uber. Sunt pe drumul spre maturizare, iar cele care trec testul publicului pot pot ajunge cândva companii cu tradiție.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum funcționează și ce beneficii oferă noile buletine cu cip. Ce avantaje au posesorii
Digi FM
Meghan Markle, imagine rară cu fiica ei, prințesa Lilibet: „Sărbătorim prima zi de primăvară!”
Pro FM
Katy Perry, siluetă tot mai subțire la câteva săptămâni de când a reacționat la zvonurile despre utilizarea...
Film Now
Adevărul despre relația actriței Aubrey Plaza cu Jeff Baena. Cei doi erau despărțiți cu luni înainte de...
Adevarul
Povestea cutremurătoare a unei eleve de 10 ani: „Am fost violată... o mașină a oprit și trei adolescenți...
Newsweek
Pensionarii se mută în alt județ să ia o pensie cu 50% mai mare. Instanța le-a dat dreptate
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Digi World
Salvia și rozmarinul, mai mult decât arome în preparate culinare. Ar putea fi cheia tratării unei boli grave
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Femeia care îi e aproape lui Kevin Costner, în urma divorțului de Christine. Acum 30 de ani, el îi plătea 80...
UTV
Mădălina Ghenea a defilat în lenjerie intimă pe străzile din New York. Actrița a întors toate privirile