Apple începe să dezvolte un nou model de afaceri

Data publicării:
apple crop getty
Foto: Guliver/GettyImages

Apple își schimbă modelul de business. Compania se distanțează de iPhone și caută noi surse de profit. Iar serviciile pe bază de abonament par a fi acum noua nişă extrem de profitabilă din piaţă.

Vânzările smartphone-urilor produse de Apple continuă să scadă la nivel mondial, cu o tendinţă mult mai vizibilă în China. Printre motive se numără preţurile din ce în ce mai mari ale gageturilor, dar şi obiceiul utilizatorilor de a păstra mai mult timp produsele.

În aceste condiţii, Apple se reorientează şi începe să-și dezvolte un nou model de afaceri, bazat pe servicii pe bază de abonament. Compania deja a lansat un serviciu de streaming video, o platformă de jocuri prin streaming, un serviciu financiar și o aplicaţie de ştiri pe bază de abonament.

Acum a făcut un nou pas. Înlocuieşte legendara platformă iTunes pe computere şi laptopuri după 18 ani. Totuşi, nu va dispărea de tot, funcţiile sale vor fi preluate de alte trei aplicaţii.

Dezvoltat iniţial pentru a asculta muzică şi pentru a gestiona conținutul muzical pentru dispozitivele iPod, iTunes a ajuns să înglobeze şi funcţii de video, podcast, plus că era folosit şi pentru actualizarea şi crearea de copii de rezervă pentru toate produsele Apple.

Dar, deși a revoluționat industria distribuției de muzică și conținut video, în prezent, utilizatorii preferă să consume astfel de conținut pe platformele de streaming precum YouTube, Spotify, Deezer sau Vimeo. Iar prin această mişcare Apple speră să atragă o bună parte din cei 900 de milioane de posesori de iPhone către serviciile sale digitale, mai ales că acestea vor fi integrate în viitoarea versiune a sistemului de operare pentru smartphone-uri.

Bineînţeles, Apple nu va abandona în totalitate iPhone, care încă aduce cea mai mare parte a banilor. Compania îşi diversifică sursele de venit, în condiţiile în care vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 17 la sută în primele trei luni ale anului, la 31 miliarde de dolari. În acelaşi timp, serviciile au adus 11,5 miliarde de dolari, un record pentru compania americană, care a avut venituri totale de 58 de miliarde de dolari în primul trimestru al anului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„Putin nu a greșit atât de mult. Ne urăsc cu adevărat". Rușii fugiți de frica războiului se întorc și ajută...
Digi FM
Rețeta specială de sarmale a Nadiei Comăneci. Ce bucate tradiționale face fosta gimnastă de Paște: „Am...
Pro FM
Delia, escapadă în Italia, alături de soț și de părinți. Gina și Ion Matache sunt despărțiți, dar locuiesc în...
Film Now
Adevărul despre viața lui Johnny Depp, la aproape doi ani de la procesul cu Amber Heard: „Nu există...
Adevarul
Locul fascinant de la malul Dunării care atrage ca un magnet turiștii: „Atâția bujori înfloriți nu am văzut...
Newsweek
De unde vine expresia „pe vremea lui Pazvante Chioru"? Ce înseamnă? Legătura cu haiducul Iancu Jianu
Digi FM
Mihai Mărgineanu, șocat de ce a văzut în Vama Veche, în mini-vacanța de 1 Mai: „Voi știți ce mai fac copiii...
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Un câine s-a trezit în miezul nopții ca să păzească jucăriile spălate și lăsate la uscat în balcon: ”Se temea...
Film Now
Fiica cea mare a lui Bruce Willis, noi dezvăluiri despre starea de sănătate a actorului: „Ce mi se pare...