Comisia Europeană cere WhatsApp să informeze mai bine utilizatorii în legătură cu confidențialitatea datelor lor

Data actualizării: Data publicării:
iconita whatsapp pe ecranul unui telefon mobil
WhatsApp. Foto: Profimedia Images

Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) au cerut WhatsApp să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor în ceea ce privește actualizările privind condițiile sale de furnizare a serviciilor și politica de confidențialitate și să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri.

WhatsApp este invitată în special să arate modul în care intenționează să comunice orice actualizări viitoare ale condițiilor sale de utilizare și să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înțelege cu ușurință implicațiile unor astfel de actualizări și să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.

De asemenea, WhatsApp trebuie să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale”, a spus Didier Reynders, comisarul european pentru justiție.

Comisia Europeană a trimis WhatsApp o primă scrisoare în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condițiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicație sau al serviciului său de asistență.

Cu toate acestea, informațiile furnizate de WhatsApp sunt considerate insuficiente și derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziție o lună pentru a le demonstra autorităților de protecție a consumatorilor că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Banii pe care românii nu au voie să îi țină! Au la dispoziție 10 zile să îi predea, altfel riscă 3 luni de...
Digi FM
Sociologul Gelu Duminică, revoltat de un subiect de la Evaluarea Națională: „M-a dezgustat lipsa de...
Pro FM
Lora, emoționată să fie nașă de cununie pentru sora soțului ei: "Familia care m-a ales și pe care am ales-o...
Film Now
Cum arată astăzi Penny din „The Big Bang Theory”. Kaley Cuoco are 39 de ani și este mama unei fetițe
Adevarul
Rusia se pregătește deja pentru următorul război. Vestul visează la o pace în Ucraina care nu va veni...
Newsweek
Ce a aflat ministrul Muncii la inspecția de la Casa de Pensii? Merge softul? Când cresc pensiile?
Digi FM
O femeie care a vizitat parcul de distracții Disney, revoltată după ce un angajat i-a spus că este îmbrăcată...
Digi World
Un bărbat a mâncat 150 de ouă, în doar cinci zile: „E o nebunie, corpul meu s-a subțiat considerabil”...
Digi Animal World
Momentul când un șoim atacă o vulpe pe o plajă din din California. Imaginile sunt virale
Film Now
Filmul care i-a adus cei mai mulți bani lui Arnold Schwarzenegger: „Ne-am dus direct la bancă”
UTV
Andreea Bălan și Victor Cornea au ales locația pentru nuntă: „Le-a plăcut foarte mult!”