Critici de la șeful Apple. Mark Zuckerberg nu acceptă ideea că utilizatorii Facebook reprezintă produsul
Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, nu apreciază modul în care şeful Apple, Tim Cook, a criticat strategia de afaceri a operatorului reţelei de socializare de a monetiza informaţiile utilizatorilor, scrie News.ro.
Foto: Guliver/GettyImages
În timpul unui interviu acordat recent la Vox Media, Zuckerberg a descris comentariile lui Tim Cook ca fiind nesincere.
„Ştiţi, consider că argumentul potrivit căruia dacă nu plătiţi nu ne pasă de voi este extrem de nesincer. Şi nu corespunde deloc adevărului. Realitatea este că dacă vrei să construieşti un serviciu care ajută la conectarea oamenilor din întreaga lume, atunci sunt foarte mulţi oameni care nu îşi permit să plătească”, a spus Zuckerberg.
Cook a afirmat în timpul unui interviu acordat Recode şi MSNBC că monetizarea informaţiilor utilizatorilor nu a fost un model de afaceri neatrăgător pentru Apple.
„Adevărul este că am fi putut să câştigăm foarte mulţi bani dacă am fi monetizat consumatorul, dacă consumatorul ar fi fost produsul nostru. Am ales să nu facem acest lucru”, a spus Cook, potrivit Recode.
Schimburile de replici dintre cei doi titani miliardari ai sectorului tehnologic au loc pe fondul îngrijorărilor tot mai mari legate de confidenţialitatea datelor, care s-au intensificat după ce Facebook a recunoscut, în luna martie, că datele utilizatorilor au fost obţinute în mod incorect de către firma britanică de consultanţă politică Cambridge Analytica, în beneficiul campaniei electorale a lui Donald Trump din 2016.
În urma dezvăluirii, Facebook a trecut printr-una dintre cele mai dificile perioade de tranzacţionare a acţiunilor de la listarea companiei, în 2012.
Acţiunile Facdebook s-au depreciat cu 9,5% în primul trimestru al acestui an, evoluţie cu mult sub cea a pieţei şi care ar fi contribuit la vânzările de titluri ale companiilor de tehnologie efectuate de fondurile de investiţii specializate în acest sector.
Acţiunile Apple au scăzut la rândul lor în acest an, cu 0,9%.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.