Google, Facebook și Microsoft acaparează publicitatea on-line. Giganții internetului își îndreaptă atenția către cookie-uri

Data publicării:
monopol
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Giganții internetului se pregătesc să preia controlul total asupra pieței de 120 de miliarde de dolari a publicității on-line. Google, Facebook și Microsoft se pregătesc să creeze un fel de carte de identitate virtuală cu ajutorul căreia vor monitoriza pe unde navighează utilizatorul pe internet și ce aplicații folosește pe telefonul mobil sau tabletă. Marile companii on-line vor să elimine astfel vechiul sistem de supraveghere a utilizatorilor cu așa-numitele cookie-uri. Acest sistem funcționează doar pe calculatoare, așa că acuratețea sa este din ce în ce mai mică.

Pe lângă informațiile pe care le colectează direct de la utilizatorii care caută ceva pe internet sau care socializează on-line, cele două companii apelează și la studiile demografice făcute de companiile care crează și colectează cookie-uri.

Cookie-urile au fost inventate în anii 90, pentru magazinele online, iar mai apoi au început să fie folosite de majoritatea site-urilor. Sunt fișiere minuscule care se descarcă în calculator în momentul în care intri pe un site. Pot urmări aproape totul, de la ce cumperi de pe internet până la reclamele pe care dai click. Totuși, cookie-urile pot fi blocate de utilizatori, funcționează doar pe PC-uri, iar datele colectate de ele devin din ce în ce mai puțin relevante.

Aşa că giganţii IT s-au gândit să-şi dezvolte propriile sisteme de urmărire a publicului. Microsoft, o companie care încearcă de multă vreme să se transforme într-un important vânzător de spațiu publicitar și-a anunțat clienții că are un sistem care alocă numere unice de identificare pentru fiecare utilizator al produselor sale.

Acest buletin virtual va monitoriza inclusiv aplicațiile descărcate de utilizatori. Astfel, cumpărătorii de spațiu publicitar își vor putea trimite reclamele direct la ţintă.

Un sistem de coduri unice este dezvoltat şi de Google care, din informațiile pe care le colectează din browserul Chrome şi din sistemului de operare Android, poate crea portrete mult mai clare ale utilizatorilor săi.

Facebook şi-a făcut deja propriul sistem de tip cookie care completează datele pe care oricum utilizatorii le oferă de bună voie atunci când își exprimă gusturile și străile pe rețeaua de socializare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât costă un gard din plasă, din lemn sau din BCA în 2025. Ce trebuie să știi despre autorizații, materiale...
Digi FM
Soția lui Ilie Năstase, după ce a depus actele de divorț: "Nu vreau să-l denigrez, doar că nu am mai putut să...
Pro FM
Șerban Copoț de la Animal X, despre conflictul cu Laurențiu Duță de la 3 Sud Est: "El ne-a compus muzica, iar...
Film Now
Noi detalii despre starea de sănătate a lui Bruce Willis. Fiica actorului, Rumer, a rupt tăcerea: „Simt o...
Adevarul
„Există o armă decisivă în conflictul dintre Israel și Iran”. Dezvăluirile unui fost șef român de...
Newsweek
Ce spunea Bolojan despre pensiile contributive și speciale înainte să fie premier. „O problemă mare”
Digi FM
VIDEO Momentul în care un balon cu aer cald ia foc în aer și se prăbușește: "Oamenii s-au aruncat din el"
Digi World
Ce se întâmplă în organismul tău când stai pe scaun opt ore pe zi. Ce poți face: soluții simple care contează
Digi Animal World
Momentul în care un urs negru urmărește o femeie în vârstă pe o stradă din Connecticut. Imaginile sunt virale
Film Now
Sami, fiica lui Charlie Sheen, adevărul despre operația la nas: „Am fost ironizată pentru că semăn cu tata!”
UTV
Bianca Censori, copia fidelă a lui Kim Kardashian: body nude și cizme de blană în Beverly Hills