Guvernul vrea să acorde primele licenţe 5G în 2018
Data publicării:
Guvernul ia toate măsurile pentru a putea acorda primele licenţe pentru reţele de telecomunicaţii 5G în 2018, astfel încât utilizatorii să poată avea acces la aceste servicii începând cu 2020, a declarat luni ministrul Comunicaţiilor, Augustin Jianu, transmiţând mesajul premierului Sorin Grindeanu, cu ocazia primei demonstraţii live a tehologiei 5G din Europa de Sud-Est, informează News.ro.
Augustin Jianu / FOTO: gov.ro.
Tehnologia 5G ar putea oferi utilizatorilor de internet din România, începând cu 2020, viteze de câteva ori mai mari decât în 4G, în timpul testelor fiind atinse viteze de până la 24 Gbps.
Jianu a subliniat, citind mesajul premierului Grindeanu, că adoptarea timpurie a acestei tehnologii va crea oportunităţi semnificative pentru utilizatori şi jucătorii pieţei şi va îmbunătăţi mult accesul la o paletă largă de servicii, în special în domeniul televiziunii online.
„De aceea, facem toate diligenţele pentru a putea acorda primele licenţe 5G în 2018 şi pentru a avea în 2020 primele reţele funcţionale 5G”, a declarat Jianu.
Ministrul a amintit şi scurtarea perioadei de aşteptare dintre diferitele generaţii de tehnologie.
„De la 2G la 3G am aşteptat un deceniu, de la 3G la 4G perioada s-a redus la jumătate, iar acum deja vorbim despre 5G”, a afirmat Jianu.
Ministrul a afirmat, citind mesajul premierului, că nu există alternative reale la societatea informaţională, iar progresul nu poate exista în afara procesului de digitalizare.
Telekom România şi Ericsson au anunţat pentru luni, în Bucureşti, efectuarea primei demonstraţii live a unei tehnologii 5G în Europa de Sud-Est. Cele două companii fac această demonstraţie înainte de lansarea comercială, pentru a fi mai pregătite să ofere această tehnologie clienţilor, a subliniat directorul general al Telekom România, Miroslav Majoros.
„Testăm această tehnologie acum, înainte de lansarea comercială, pentru a fi mai pregătiţi să oferim clienţilor toate aceste noi experienţe la momentul oportun”, a afirmat Majoros.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.