Ursul 747, botezat după celebrul model de jumbo-jet fabricat de Boeing, a fost votat cel mai gras urs din Alaska, în urma unui insolit concurs organizat în fiecare an în statul american din nord-vestul continentului, informează Reuters, potrivit Agerpres. Urșii se hrănesc frenetic în această perioadă, pregătindu-se de hibernare, astfel că burta lui 747 a ajuns să atârne aproape până la pământ.
747 este unul dintre cei peste 2.200 de urşi bruni care trăiesc în Parcul Naţional şi Rezervaţia Katmai din Alaska. El a ieşit învingător marţi în acest concurs, după o săptămână de votare online, devenită o veritabilă senzaţie internaţională în ultimii ani: Săptămâna Ursului Gras (Fat Bear Week).
„În acest an, 747 a acumulat multe kilograme, părând să se fi îngrăşat suficient de mult pentru a intra în hibernare încă din iulie, dar, cu toate acestea, a continuat să mănânce până când abdomenul lui părea să atingă pământul la sfârşitul lui septembrie”, au declarat administratorii parcului natural.
Concursul Fat Bear Weak include 12 urşi care concurează în etape similare celor din campionatele sportive desfăşurate în sistem play-off. Admiratorii acestor animale au comparat diverse fotografii şi au votat online pentru favoriţii lor, de miercurea trecută până marţi seară.
Pentru oameni, concursul Fat Bear Week este o modalitate amuzantă de a învăţa, de la distanţă, diverse lucruri despre natură şi despre statul Alaska.
Rezervația giganților
Urşii din rezervaţia Katmai pot ajunge până la greutatea de 453 de kilograme în urma "festinului" oferit de natură pe timpul verii. Apoi, ei pot să piardă până la o treime din greutatea lor corporală în timpul hibernării. Din acest motiv, Fat Bear Week poate fi considerat un fel de concurs de "supravieţuire a celui care este mai gras", au adăugat, în glumă, reprezentanţii parcului natural.
Katmai, un parc cu o suprafaţă de 1,6 milioane de hectare de munţi împăduriţi, lacuri, pârâuri şi zone de coastă, este renumit pentru faptul că găzduieşte cea mai densă populaţie de urşi bruni, animale considerate versiunea costieră a celebrilor urşi grizzly.
În interiorul rezervaţiei Katmai, râul Brooks reprezintă un loc preferat de hrănire pentru urşii bruni. Acolo, animalele se reunesc în număr mare pe timpul verii şi al toamnei pentru a prinde somonii ce înoată în susul râului. Acţiunile lor sunt înregistrate de camerele video operate de site-ul explore.org, unul dintre partenerii organizatorilor concursului Fat Bear Week.
Finala concursului Fat Bear Week. Sursa: explore.org
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 141 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.