Sistem unic de colectare a deșeurilor din Dunăre

Data publicării:
dunaresistem
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Experţii au stabilit cele patru zone ale Dunării fluviale, în care traficul navelor este cel mai intens: Severin, Giurgiu, Călăraşi, Cernavodă. Acolo, au fost ridicate staţii de preluare şi tratare a reziduurilor.

Reziduurile navelor sunt preluate şi duse sus, la staţia de prelucrare. Acolo, unele dintre ele sunt transformate, spre exemplu, în îngrăşământ.

Apele rezultate din curăţarea tancurilor sunt decontaminate şi apoi revărsate în Dunăre. Uleiurile, după ce sunt tratate, sunt direcţionate către rafinării. Fiecare staţie este deservită de o navă care preia hidrocarburile în tancuri speciale şi le aduce la cheuri plutitoare.

Şalupele pot fi utilizate şi ca nave-pompier, adică pot interveni în stingerea incendiilor dar şi în alte intervenţii, precum depoluarea unor zone pe Dunăre.

În Europa, nu mai există un astfel de sistem, la asemenea standarde. Este primul. A fost un pionierat. Acum, celelalte state lucrează la implementarea acestui proiect”, spune Cristian Matei, director general al CN Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu.

Până în urmă cu trei luni, când cele patru staţii au devenit funcţionale, deşeurile erau stocate timp îndelungat pe nave şi, de două ori pe an, se făceau voiaje în străinătate, special pentru golirea tancurilor. Costurile preluării deşeurilor sunt suportate de armatori şi ajung la 15 euro tona.

O intervenţie mai rapidă şi mai eficientă în cazul poluărilor a dus şi la reapariţia unor specii de peşti dispărute până de curând din Marea Neagră, printr-un fenomen de migrare.

E cazul rapanei, rapanei venosa, melcul de Marea Neagră, melcul care este prezent în Marea Neagră, originar din apele pacifice al Japoniei, care a devenit resursă şi este exploatat într-o manieră accentuată”, explică Simion Nicolaev, directorul Institutului „Grigore Antipa” din Constanţa.

Proiectul demarat de autorităţile portuare a costat 10 milioane de euro, bani europeni.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cât de des trebuie să-ți speli picioarele: Adevărul surprinzător despre...
Digi FM
Cu ce se ocupă Petre Roman după ce a renunțat la cariera politică: „Aceasta e satisfacția mea cea mai mare...
Pro FM
Debodează de senzualitate și arată acest lucru. Karmen, irezistibilă în ținute ce-i subliniază decolteul...
Film Now
Acum un an, Owen Cooper era un băiat normal și juca fotbal în parc, azi e la Hollywood. Ce spun vecinii...
Adevarul
Transformarea dramatică a unui soldat ucrainean, care a pierdut 40 de kilograme în aproape trei ani de...
Newsweek
Care pensionari nu iau 400 lei ajutor la pensie în aprilie și nici bani pe cardul de alimente? De ce
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De cât somn avem cu adevărat nevoie? Cercetătorii dezvăluie ce se întâmplă cu creierul atunci când nu dormim...
Digi Animal World
Această femeie a coborât un munte, cărându-și câinele de 49 de kilograme în spate. Imaginile cu animalul...
Film Now
Chet, fiul lui Tom Hanks, dezvăluie numele actriței care i-a oferit „cel mai bun moment” din viața lui. Este...
UTV
Chef Matteo Grandi a slăbit 90 de kilograme în 8 luni. La ce alimente a renunțat din dieta sa