Franța retrage de pe șosele 800.000 de mașini echipate cu airbaguri Takata

Franța a ordonat retragerea de pe șosele a 800.000 de autoturisme echipate cu airbaguri Takata, la două săptămâni după ce o femeie a murit în orașul Reims (nord-estul țării), în urma rănilor provocate de un airbag defect.
Această măsură reprezintă un nou episod în ceea ce este considerată cea mai mare retragere din istoria industriei auto, la opt ani după ce compania aflată în centrul crizei – Takata Corp din Japonia – a intrat în faliment în SUA și Japonia.
Potrivit parchetului din Reims, femeia a murit după ce mașina sa, un Citroën C3 fabricat în 2014, a fost lovită de un camion, iar în urma impactului, un fragment metalic a fost proiectat din airbag și i-a provocat răni fatale.
Invocând acest incident, ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a declarat marți seară că toate mașinile echipate cu această tehnologie ar trebui retrase, indiferent de vechime, potrivit Reuters.
El a cerut, de asemenea, ca toți producătorii auto să informeze șoferii să nu mai conducă vehicule cu airbaguri Takata, indiferent de anul fabricației, până la efectuarea reparațiilor.
Anterior, autoritățile franceze anunțaseră că ar putea fi rechemate vehicule produse între 1998 și 2019, de la aproximativ 30 de mărci auto.
Conform unei estimări a ministerului, bazată pe datele furnizate de constructorii auto, extinderea rechemării va aduce numărul total al vehiculelor vizate la 2,5 milioane. Dintre acestea, numărul rechemărilor obligatorii – așa-numitele ordine de „oprire imediată a conducerii” (stop drive) – s-a dublat, ajungând la 1,7 milioane.
Takata, care a fost achiziționată în mare parte de o companie americană deținută de investitori chinezi, anunțase la momentul declarării falimentului că a rechemat sau intenționează aproximativ 125 de milioane de vehicule la nivel mondial până în 2019.