Producătorii chinezi de vehicule electrice contestă în instanță tarifele impuse de Uniunea Europeană

Producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely și SAIC au contestat tarifele de import impuse de Uniunea Europeană la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Camera de Comerț din China pentru Importul și Exportul de Mașini și Electronice (CCCME), un organism care reprezintă companiile auto, a depus, de asemenea, o plângere miercuri.
Uniunea Europeană (UE) a impus tarife asupra vehiculelor electrice fabricate în China la sfârșitul lunii octombrie, după o investigație privind subvențiile. Tarifele includ 17,0% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,3% pentru SAIC, pe lângă taxa standard de import auto a UE, de 10%.
Documentele instanței arată că toate cele trei companii au depus plângerile la Tribunalul General, marți, cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea contestațiilor. Procedurile la Tribunalul General durează, în medie, 18 luni și pot fi contestate.
Camera de Comerț din China pentru Importul și Exportul de Mașini și Electronice (CCCME), un organism din industrie care a reprezentat producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus, de asemenea, o plângere miercuri, potrivit Camerei de Comerț Chineze în UE (CCCEU).
CCCEU a îndemnat Beijingul și Bruxelles-ul să negocieze un compromis pentru a evita tarifele, iar cele două părți poartă discuții despre posibile angajamente privind prețurile minime încă din septembrie.
Într-o declarație de vineri, CCCME a confirmat acțiunea intentată în numele „companiilor autorizate” și s-a angajat să „continue să reprezinte industria vehiculelor electrice din China prin litigii judiciare și să apere cu hotărâre drepturile și interesele legitime ale companiilor chineze de vehicule electrice”.
Comisia Europeană a declarat că este conștientă de cazuri și că are la dispoziție două luni și 10 zile pentru a-și pregăti apărarea, adăugând că discuțiile tehnice cu Beijingul continuă, potrivit Reuters. Nu este clar dacă au existat și contestații din partea altor producători de vehicule electrice, inclusiv companii europene care produc în China.
Contestațiile probabil includ argumente legate de evaluarea subvențiilor, stabilirea prejudiciilor aduse industriei din UE și decizia neobișnuită a Comisiei de a iniția cazul din proprie inițiativă, mai degrabă decât ca răspuns la o plângere din industrie.
Producătorii chinezi de vehicule electrice s-au plâns, de asemenea, că Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China către UE, nu a fost inclus în eșantionul oficial din care se calculează tarifele pentru alte companii.
Tesla a obținut cel mai mic tarif suplimentar, de 7,8%. Dacă ar fi fost inclusă în eșantion, companiile cooperante ar fi beneficiat de un tarif mai mic decât cel actual, de 20,7%.