Retailerul Shein, amendă în Franța. Trebuie să plătească 40 de milioane de euro

Autoritatea franceză pentru Concurență și Protecția Consumatorilor a anunțat joi că a amendat retailerul de fast-fashion Shein, fondat în China, cu 40 de milioane de euro pentru practici comerciale înșelătoare, în special reduceri false sau înșelătoare, în urma unei investigații care a durat aproape un an.
Potrivit autorităților, compania Infinite Style E-Commerce Co Ltd, care gestionează vânzările brandului Shein în Franța, a indus consumatorii în eroare cu privire la reducerile oferite și a acceptat amenda, potrivit Reuters.
Ce a constatat autoritatea
În Franța, orice reducere trebuie raportată la cel mai mic preț practicat în cele 30 de zile anterioare ofertei. Shein a încălcat această regulă, fie ignorând prețurile anterioare, fie majorând artificial prețul înainte de a aplica o reducere, făcând astfel reducerea să pară mai mare decât era în realitate.
Analiza efectuată pe mii de produse de pe site-ul francez al Shein (1 octombrie 2022 – 31 august 2023) a arătat că 57% dintre reducerile afișate nu ofereau, de fapt, un preț mai mic; 19% aveau reduceri mai mici decât cele anunțate și 11% înregistrau, în realitate, creșteri de preț.
Reacția Shein
Shein a transmis că a fost notificată de autoritate în martie anul trecut cu privire la încălcările legate de prețurile de referință și de reglementările de mediu, iar compania a luat măsuri în termen de două luni.
„Toate problemele identificate au fost rezolvate de peste un an”, a precizat Shein, adăugând că Infinite Style E-Commerce Co Ltd se angajează să respecte reglementările franceze.