Burduja vrea să-și reorganizeze ministerul: reduceri de costuri și economii de 10 mil. lei prin concedieri

Ministrul Sebastian Burduja își propune reducerea cheltuielilor și eficientizarea Ministerului Energiei, în special prin tăierea numărului de funcții de conducere și restructurarea fluxurilor operaționale.
Astfel, ministerul își propune să-și reorganizeze personalul prin desființarea a 11 posturi de conducere, respectiv cu 35%, desființarea poziției de Secretar General Adjunct, a unei funcții de Secretar de Stat și două posturi contractuale aferente cabinetului acestuia.
De asemenea, vor fi desființate 90 de posturi de funcții publice de execuție sau personal contractual.
„Prin aceste decizii, cheltuielile salariale totale ale Ministerului Energiei scad cu 25%, rezultând economii de peste 10 milioane de lei anual”, transmite Sebastian Burduja, miercuri seară, într-o postare pe Facebook.
Mai mult, se propun următoarele măsuri:
- Utilizarea mașinilor de serviciu va fi monitorizată prin GPS, „pentru a ne asigura că fiecare litru de combustibil este folosit exclusiv în interes de serviciu”. Prin aceste decizii, consumul de combustibil a fost redus deja cu 35% în ianuarie și februarie 2025, față de perioada similară a anului precedent, arată ministrul.
- Optimizarea cheltuielilor de întreținere a sediului ministerului, printr-o utilizare mai eficientă a spațiilor, și posibilitatea externalizării unor servicii care generează costuri nejustificate.
- Reducerea costurilor legate de mentenanța imprimantelor și folosirea hârtiei, economisind aproximativ 100.000 lei pe an, mai arată ministrul Energiei.
- Digitalizare și automatizarea proceselor „pentru a elimina birocrația inutilă și pentru a crește viteza de lucru”.
„Am implementat un sistem de management al documentelor, astfel încât toate documentele interne, cu excepția actelor normative venite de la alte ministere, se semnează electronic și sunt transmise digital. Mai puțini colegi care aleargă pe holuri cu dosare cu șină, mai multă eficiență.
Automatizăm și standardizăm procedurile interne – testăm un tool de AI dezvoltat de un start-up românesc la Direcția Juridică, pentru a optimiza redactarea documentelor și a elimina blocajele administrative. Ne propunem ca timpul de procesare a unui document administrativ să fie redus cu 50%”, mai scrie Burduja.